Носейки характерното за изпълнителния директор на Nvidia черно кожено яке и с домашно изработена техника в ръце, 5-годишно момче от Тайпе се превърна в сензация в социалните мрежи, явявайки се като Дженс Хуанг за Хелоуин.

Куо Ююн, майка на момчето, казва пред Business Insider, че се е вдъхновила да създаде костюма, след като е видяла лидера на Nvidia по телевизията.

„Той винаги носи класически черни кожени якета и посещава най-обикновените пазари в Тайван. Този контрастиращ образ ми направи силно впечатление, така че помолих сина ми този път да се облече като него“, споделя още тя.

Куо казва, че ѝ е трябвало седмица, за да направи костюма - включително сложният технологичен аксесоар, който тя описва като графичен процесор. Тя облича сина си като част от фестивала за Хелоуин Tianmu в Тайпе.

Хуанг, който е роден в Тайван, основава Nvidia през 1993 г. Бумът на AI превърна производителя на чипове в гигант на стойност над 3 трилиона долара и направи Хуанг 11-ият най-богат човек в света, като Bloomberg оценява нетното му състояние на 122 милиарда долара.

Днес Nvidia е начело на AI революцията. Компанията отчете 30,04 милиарда долара приходи за второто тримесечие на годината, удвоявайки ги спрямо същия период на миналата година и надминавайки очакванията на анализаторите. Акциите на компанията са нараснали с около 180% през 2024 г.

Хуанг и Nvidia имат последователи в целия свят. По време на пътуване до Тайван през май миналата година Хуанг беше посрещнат като рок звезда и затрупан с молби за селфита. На технологично събитие в Тайван през юни Хуанг изпълни молби на фенове да остави автограф върху MacBook, чипове и дори сутиен.

Част от този култов статут изглежда е достигнал до 5-годишния син на Куо. „Той просто знае, че е облечен като много забележителен човек“, казва майката. „За него той е като „супергерой“.

Официалната страница на Nvidia в Instagram също публикува снимката на момчето, като за ден събра над 18 000 реакции.

„Забелязахме мини-Дженсън в Тайван, с добре изработени графични процесори в ръка!“, гласи публикацията към снимката.