Duolingo приложи иновативен начин да информира инвеститорите си за напредъка във внедряването на изкуствения интелект като образователен инструмент за изучаване на чужди езици.

По време на отчета за приходите от третото тримесечие, чатботът с генеративен изкуствен интелект на име „Лили“ е заместил за кратко главния изпълнителен директор и съосновател Луис фон Ан, за да обобщи резултатите в кратко видео, чието създаване е отнело едва седем минути, съобщава Fortune.

Целта е била демонстрация на нов продукт, позволяващ на потребителите да се упражняват да говорят с т.нар. „нахакан“ събеседник по импровизиран начин, за да изградят увереност в общуването на чужд език.

„Убийствена фунция“

„Искахме да дадем пример как генеративният изкуствен интелект оказва положително въздействие върху все повече аспекти на нашия бизнес“, коментира финансовият ръководител на компанията Матю Скарупа и допълни:

„Използваме го, за да направим продукта си по-забавен, ангажиращ и ефективен чрез функции като видеоразговор с Лили.“

Duolingo интегрира изкуствения интелект в разработване на своите продукти още преди OpenAI да стартира най-популярния продукт с технологията ChatGPT.

Сега компанията използва GPT-4 като част от абонаментната услуга за премиум ниво Duolingo Max.

Подход на отегчен тийнейджър

„Радвам се, че Лили успя да ме замести“, коментира главният изпълнителен директор, определяйки чатбота като „убийствена функция“ за Duolingo Max. „Тя върши част от моята работа. С течение на времето ще върши все повече и повече, а аз ще мога просто да се пенсионирам.“, допълва той.

С дългата си лилава коса, закриваща половината ѝ лице, и с грим в същия цвят, по време на срещата с инвеститорите чатботът изглежда, действа и звучи като отегчен емо тийнейджър, който се дразни, че трябва да си губи времето за нещо толкова прозаично като печалба, допълва Fortune.

„Здравейте на всички. Луис ме помоли да го заместя. Късметлийка съм“, започва Лили с не особено ентусиазиран тон и завършва с това, което компанията нарича „класическо“ завъртане на очи. „Нека просто да приключваме.“

И макар че не е точно това, което искате да чуете от партньора, Duolingo твърди, че подходът работи, като Лили е най-популярният им герой след совата Дуо.

Според компанията нейният хумор и остроумие правят преживяването по-скоро запомнящо се, отколкото предвидимо, което помага на потребителите да се ангажират с изучаването на нов език.

„Нейната личност резонира силно с нашите потребители. „Нейният дързък, саркастичен тон и поведение в стил „отегчен тийнейджър“ дават на учащите се забавен и достъпен партньор.“, допълват от компанията.