Милано детронира Ню Йорк в класацията за най-скъпа търговска улица в света
Наемите на Виа Монте Наполеоне скочиха с 11% през последните 12 месеца до 20 000 евро на квадратен метър
Виа Монте Наполеоне в Милано детронира Пето авеню в Ню Йорк в класацията зза най-скъпа търговска улица в света, като за първи път европейски град е на първо място.
Наемите на улицата в сърцето на финансовата и модна столица на Италия скочиха с 11% през последните 12 месеца до 20 000 евро на квадратен метър, тъй като търсенето изпревари предлагането, сочат нови данни в доклада на групата за недвижими имоти Cushman & Wakefield.
За сравнение, наемите на Пето авеню, което обхваща улици от 49-та до 60-та в Ню Йорк, остават непроменени за втора поредна година, отбелязва CNN.
Лондонската Ню Бонд стрийт изпреварва Цим Ша Цуй в Хонг Конг и заема трето място. Емблематичният Шанз-Елизе в Париж допълва Топ 5.
Виа Монте Наполеоне е много по-къса в сравнение с останалите улици, което спомага за повишаване на наемите, казва Томас Касоло, ръководител на търговията на дребно на Cushman & Wakefield за Италия.
Той предвижда и по-нататъшно увеличение на наемите, допълвайки: „Пространството е много оскъдно“.
През последните 34 години докладът на групата за недвижими имоти проследява наемите в 138 водещи дестинации за търговия на дребно в световен мащаб.
Тези местоположения са изправени пред голямо търсене на пространство и ограничено предлагане, на иначе предизвикателен пазар на дребно, смята Робърт Травърс, ръководител на търговията на дребно за Европа, Близкия изток и Африка в Cushman & Wakefield.
Луксозните марки и марките за масовия пазар „удвояват физическите си магазини на най-добрите места, тъй като конкуренцията за вниманието на потребителите води до необходимостта от превъзходно пазаруване и представяне на продукти“, допълва той.
През април компанията-майка на Gucci Kering плати 1,3 млрд. евро, за да придобие сграда на Via Monte Napoleone от дъщерно дружество на Blackstone. Миналата година Chanel и Gucci също отвориха нови обекти на тази улица, на която са и бутиците на Hermès, Versace, Cartier, Bottega Veneta и Celine.
Развитието отразява по-широкия бум на луксозния туризъм в Милано, който е домакин на една от най-големите годишни седмици на модата в света, както и на Седмица на дизайна, посветена на мебелите и интериорния дизайн.
Според тазгодишния доклад на Henley & Partners, която следи миграцията на богатите, много хора с висока нетна стойност също са се преместили в града, привлечени от опростените правила за миграция и щедрите данъчни стимули, допълва CNN.