Главният изпълнителен директор на Zoom Ерик Юан обяви, че компанията, известна като Zoom Video Communications Inc., вече ще се нарича само Zoom Communications Inc.

Ребрандирането изглежда почти незначително, като се има предвид, че компанията почти никога не се нарича с пълното си наименование, а потребителите предпочитат разговорното Zoom. (Логото също използва кратката версия.)

И макар че промяната няма да промени начина, по който изглежда или звучи брандингът на компанията, тя е важна по друга причина, пише FastCompany.

Zoom стана известен по време на пандемията като програма за видеоразговори и виртуални срещи с колеги, семейство и съученици.

Сега обаче компанията иска да се преориентира като „работна платформа, ориентирана към изкуствения интелект“, или като универсален сайт за продуктивност на работното място - представете си задвижвана от изкуствен интелект комбинация от Notion, Google Docs и Microsoft Teams. Първата стъпка е да премахне „видео“ от името си.

Какво да очакваме от Zoom 2.0

Zoom е създадена като приложение за видеоконференции през 2011 г. Но компанията преживя истински бум, когато пандемията прекрати личните срещи, а използването на платформата скочи с 1900% между декември 2019 г. и септември 2020 г.

След този период на възход финансите се стабилизират, въпреки че през второто и третото тримесечие на 2024 г. резултатите на компанията са по-добри от очакваното.

За да се конкурира с гиганти като Microsoft и Google, които предлагат свои услуги за срещи и инструменти за работа с изкуствен интелект (съответно Copilot и Duet AI), Zoom се отказва от своята идентичност, насочена към видеото, и изтъква новите си възможности за изкуствен интелект, като AI Companion, пуснат през септември 2023 г., който може да обобщава срещи, да изготвя теми за чат и дори да помага за създаването на визуални бели дъски.

През октомври Zoom пусна по-усъвършенствана версия 2.0, а месец по-късно пусна Zoom Docs, своеобразен конкурент на Google Docs с вградени функции на AI като предложения за раздели и възможности за обобщаване.

„За да изпълним мисията си в дългосрочен план, трябва да изпреварваме тенденциите, да въвеждаме бързо иновации и да разработваме решения, които отразяват най-големите нужди на нашите клиенти - които според нас далеч надхвърлят видеото в бъдещето на работата“, пише Юан. „Това е най-очевидно в експлозията на изкуствения интелект, която наруши работното място през последната година“, допълва той.

Видео срещите в бъдеще - с дигитален близнак

Освен промяната на името, компанията на този етап не е въвела никакви други промени в брандинга за „Zoom 2.0“, както се изразява Юан.

На конференция миналата година ръководителят на Zoom за Европа, Близкия изток и Африка Фредерик Марис заяви пред Insider: „Нашето лого и нашата марка - това е благословия и проклятие, защото всички познават Zoom, но всички ни познават само за срещи.“

„Сега се превръщаме в напълно различна компания.“, допълни той.

Основното предизвикателство пред Zoom в момента е да разпространи информацията за съществуващите си възможности за изкуствен интелект. В бъдеще обаче Юан има много по-високи цели за своите инструменти с AI.

„С течение на времето вярваме, че тези възможности ще се превърнат в напълно адаптивен дигитален близнак, оборудван с вашите институционални знания, който ще освободи цял ден работа и ще ви позволи да работите само четири дни в седмицата“, пише още Юан в блога.

По-рано тази година той даде по-задълбочено обяснение на антиутопичната концепция на компанията в интервю за Decoder, подкаст, продуциран от The Verge.

По същество Юан си представя бъдеще, в което всеки потребител на Zoom ще има нещо като дигитален аватар, който може да присъства на срещи, да говори от негово име и да решава вместо него.

Все още не сме стигнали дотам, но Юан очаква, че концепцията за „дигитален близнак“ може да се осъществи през следващите няколко години. Междувременно ще трябва да продължим сами да посещаваме срещи в Zoom или да четем резюме с изкуствен интелект.