AI на Anthropic влиза в новите модели на гласовия асистент Alexa на Amazon
Компанията обикновено избягва да разчита на технологии, които не е разработила сама, но подобни партньорства стават обичайни за полето на AI
Новият гласов асистент Alexa на Amazon, който трябва да бъде пуснат на пазара през октомври, ще се захранва предимно от моделите за изкуствен интелект Claude на Anthropic, а не от тези на технологичния гигант, съобщи Reuters, позовавайки се на източници, пряко запознати със стратегията на компанията.
Amazon планира да таксува от 5 до 10 долара на месец за новата си „забележителна“ версия на Alexa, тъй като тя ще използва мощен генеративен AI, за да отговаря на сложни запитвания. Класическият гласов асистент ще продължи да бъде безплатен.
Първоначалните версии на новия Alexa, използващи вътрешен AI софтуер, са се затруднявали понякога, като са им били нужни шест или седем секунди, за да отговорят на подкана. Затова Amazon се е обърнала към Claude, чатбот с изкуствен интелект, разработен от стартъпа Anthropic, който се е справил значително по-добре.
Alexa, достъпен главно чрез телевизорите на Amazon и устройствата Echo, може да настройва таймери, да пуска музика, да действа като център за управление на интелигентен дом и да отговаря на въпроси.
Но опитите на Amazon да убеди потребителите да пазаруват чрез Alexa, за да генерира повече приходи, досега са неуспешни и подразделението остава нерентабилно. В резултат на това висшето ръководство подчерта, че 2024 г. е критична година за асистента, в която трябва да покаже, че най-накрая може да генерира значими продажби. А обновената платена версия се разглежда като начин да се постигне това и да се върви в крак с конкурентите.
„Amazon използва много различни технологии, за да захранва Alexa“, акцентира говорителка на компанията. „Когато става въпрос за модели за машинно обучение, започваме с тези, създадени от Amazon, но сме използвали и ще продължим да използваме и други, за да изградим най-доброто преживяване за клиентите“.
AI партньорства
Amazon обикновено избягва да разчита на технологии, които не е разработила сама, за да може да гарантира, че има пълен контрол върху потребителското изживяване, събирането на данни и директните взаимоотношения с клиентите.
Но партньорствата на терена на AI не са нещо ново. Microsoft и Apple например сключиха партньорства с OpenAI, за да използват ChatGPT за захранване на някои от своите продукти.
Пускането на "„забележителната“ Alexa, както е известна вътрешно новата модификация, се очаква през октомври, като предварителен преглед на услугата ще бъде направен по време на годишното събитие за устройства и услуги на Amazon, което обикновено се провежда през септември.
Amazon обаче все още не е съобщила кога планира да проведе демонстрационното си събитие, което ще бъде първата голяма публична изява на новия ръководител на отдела за устройства, Панос Панай, който беше нает миналата година на мястото на дългогодишния изпълнителен директор Дейвид Лимп.
Широкото пускане в края на 2022 г. на ChatGPT, който дава почти мигновено отговори в пълни изречения на сложни запитвания, постави началото на трескаво инвестиране и корпоративни маневри за разработване на по-добър софтуер с изкуствен интелект за различни функции, включително изображения, видео и гласови услуги.
В сравнение с това десетилетната Alexa на Amazon започна да изглежда остаряла. Затова технологичният гигант не закъсня да се включи в AI надпреварата. Но източниците на Reuters са скептични, че клиентите биха били готови да плащат от 60 до 120 долара годишно за услуга, която днес е безплатна - особено в допълнение към 139-те долара, които мнозина вече плащат за членството си в Prime.
Подобрения на Alexa
Очаква се платената версия на Alexa да води разговори с потребителя, които се основават на предишни въпроси и отговори. Тя е проектирана така, че да позволява на потребителите да търсят съвети за пазаруване, например какви дрехи да си купят за ваканция, и да обобщава новинарски истории. Предвижда се да може да изпълнява и по-сложни заявки, като например поръчка на храна или изготвяне на имейли, само с едно запитване.
Amazon се надява, че новият Alexa ще бъде също така и високотехнологичен център за автоматизация на дома, който ще запомня предпочитанията на клиентите - настройване на сутрешни аларми или телевизорът да знае кога да записва любими предавания, дори ако потребителят е забравил, например.
Плановете на компанията обаче могат да бъдат забавени или променени, ако технологията не успее да покрие определени вътрешни критерии, казват източниците на информационната агенция, без да дават повече подробности.