Meta Platforms обяви в сряда, че дигиталната реклама през тримесечието е нараснала бързо, докато инвестициите на компанията в изкуствен интелект и така наречената метавселена са натежали върху печалбите.

Нарастващите разходи на компанията идват в резултат на цялостния ѝ подход към капитализиране на AI бума, обхванал технологичната индустрия. Meta увеличи насоките си за минимални разходи за 2024 г., а капиталовите разходи скачат с около 33%, след като компанията заяви през април, че разходите ще се увеличат с до 10 милиарда долара за инфраструктурни инвестиции в подкрепа на нейните AI амбиции.

„Meta AI е на път да бъде най-използваният AI асистент в света до края на годината“, каза главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг, цитиран от The Wall Street Journal.

Компанията пусна последния си голям езиков модел, Llama 3.1, миналата седмица и направи Meta AI наличен на повече езици и пазари. Зъкърбърг казва, че количеството изчислителни ресурси, необходими за обучение на Llama 4, вероятно ще бъде почти 10 пъти повече от това, което Meta използва за обучение на Llama 3. Бъдещите модели ще растат отвъд това, по думите му.

„На този етап бих предпочел да рискувам да изградя капацитет, преди да е наложително да имаме такъв, отколкото твърде късно предвид дългите срокове за стартиране на нови проекти“, каза още Зъкърбърг при обявяването на тримесечните резултати на компанията.

Акциите на компанията се повишиха с около 5% в следборсовата търговия, което предполага, че подобрените прогнози за продажбите и печалбите надделяват над притесненията на инвеститорите относно увеличаването на разходите.

Други технологични гиганти срещнаха различна реакция. Microsoft и Alphabet отбелязаха спад в цените на акциите си, след като отчетоха нарастващи разходи за AI.

Миналата седмица Alphabet съобщи, че капиталовите разходи за второто тримесечие са били 13,2 милиарда долара, което е с 91,4% повече от преди година, докато Microsoft във вторник отчете капиталови разходи от 19 милиарда долара за тримесечието - ръст от близо 77,6% спрямо 10,7 милиарда долара година по-рано.

Акциите на Meta са се повишили с почти 50% през последните 12 месеца, подхранвани от пробиви в технологията за изкуствен интелект, които подобриха възможностите ѝ за насочване на реклами. Този напредък в AI помогна на Meta да преодолее предизвикателствата, породени от промените в поверителността, въведени от Apple през 2021 г., които изтриха 10 милиарда долара приходи за социалните мрежи на компанията през 2022 г.

Относно финансовите резултати, приходите на Meta се увеличaват до 39,1 милиарда долара, което е с 22% повече в сравнение с предходната година. Растежът е по-бавен в сравнение с периода януари-март, когато Meta отчете годишен ръст на приходите от над 27%. Рекламата представлява 98% от приходите ѝ през второто тримесечие.

Приходите за третото тримесечие се очаква да бъдат между 38,5 милиарда и 41 милиарда долара - над прогнозите на анализаторите от 38,3 милиарда долара, според данни на FactSet.

Оперативните загуби в подразделението Reality Labs на Meta, което произвежда слушалките Quest и смарт очилата Ray-Ban Meta, се очаква да се увеличат „значително“ през остатъка от 2024 г., тъй като компанията продължава да изгражда софтуер и хардуер. Зъкърбърг от години възхвалява достойнствата на така наречената „метавселена“, виртуално пространство, където очаква хората да работят и да прекарват времето си в бъдеще. Звенотоотбелязва оперативна загуба от 4,5 милиарда долара за периода.

Компанията обяви, че повишава прогнозата си за своите минимални капиталови разходи за 2024 г. от 35 милиарда долара до поне 37 милиарда долара, но запазва максималната си прогноза за разходите на 40 милиарда долара. Капиталовите разходи за тримесечието възлизат на 8,47 милиарда долара, което е увеличение с близо 33,4% спрямо предходната година.

Meta отчита нетна печалба от 13,5 милиарда долара за второто тримесечие. Това е с около 73,1% повече в сравнение с нетната печалба, която компанията отчете за същия период на 2023 г.

През тримесечието Meta надминава 3,27 милиарда дневни активни потребители в своите приложения - Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp.

Threads, услугата за микроблогинг на компанията, която се конкурира с X на Илон Мъск, скоро ще достигне 200 милиона активни потребители месечно спрямо 150 милиона през април, заяви Зъкърбърг.