Луксозните обувки Jimmy Choo са носени от безброй знаменитости на червените килими по целия свят - от британски кралски особи до холивудски звезди.

Едноименният дизайнер Чу е роден в Малайзия, където баща му го научава как да прави обувки на ръка. Сега, вече като водеща фигура в индустрията, той помага на следващото поколение модни лидери да тръгнат по стъпките му с откриването на онлайн магазин, в който се продават дрехи и аксесоари, изработени от студенти и възпитаници на програмата му JCA London Fashion Academy.

„Баща ми винаги ми е казвал, че ако имаш знанията и уменията, ако предадеш наследството си, тогава и по-младото поколение може да има всички качества“, казва той пред CNBC.

Той открива академията през 2021 г., предлагайки на студентите бакалавърска или магистърска степен по предприемачество в областта на дизайна и иновациите на марките - като бизнесът е ключова част от програмата.

„Много е важно да им помогнем да започнат и видят как се продава един продукт“, отбелязва Чу.

Според описанието на уебсайта на академията студентите се учат на маркетинг и PR и пишат бизнес планове с цел да започнат собствено „микро“ модно предприятие след завършването си.

„Дори и най-талантливите модни дизайнери ще се провалят, ако нямат бизнес нюх“, казва дизайнерът.

Школата открива и временно физическо място - JCA Retail Gallery - на партера на престижния комплекс White City Living в Западен Лондон, където колекциите на студентите са били изложени и продавани миналата седмица.

„Идеята на откриването на този обект беше да се даде на студентите платформа за продажба на техните произведения, без да се налага да плащат таксите, които обикновено отиват за наем на магазин на дребно. Заедно с това искахме да им се даде възможност да говорят с широката общественост“, казва пред CNBC Оливия Блек, един от възпитаниците на академията и съуправител на галерията JCA Retail Gallery.

Пространството за търговия е предоставено на академията от компанията за недвижими имоти Berkeley Group.

Блек разказва, че Чу е дал обратна връзка за едноименния ѝ моден етикет по време на създаването му, като я е посъветвал да развие идеята за мотива на марката - орел.

„Той винаги казва, че трябва да се съсредоточиш върху нещо, което прави дрехата наистина специална“, казва Блек.

Устойчивостта е във фокуса на учениците. Много от дрехите са произведени от мъртви или употребявани платове, а някои са изработени така, че да са модулни с ципове или панделки, позволяващи да се добавят или премахват ръкави и крачоли на панталони за различни случаи. Чу предлага на дизайнерите да използват изрезките от производството на луксозни облекла, за да направят по-достъпни модели.

Миналата година McKinsey прогнозира, че генеративният изкуствен интелект може да добави между 150 и 275 млрд. долара към оперативните печалби на модния и луксозния сектор още през 2026 г. Какво мисли Чу за AI и неговото въздействие върху модната индустрия? Според него технологията е полезна за упражненията на студентите или за превод на писма от китайски език, но предупреждава, че не трябва да се използва за всичко.

„Защото хората ще разберат - ако използвате AI, всичко ще излезе еднакво“, посочва той. „Можете да го използвате като насока, но не на 100%. В противен случай сте загубили уменията си“, казва Чу.

Той учи в лондонския моден колеж Cordwainers в началото на 80-те години на миналия век и прави обувки за ревю на Седмицата на модата в Лондон по-късно през същото десетилетие. Журналистката от списание Vogue Кейт Фелан видяла дизайните му и му се обадила с думите: „Джими... искаме тези обувки“, разказва той пред CNBC.

Списанието публикува материал за обувките му на няколко страници, а през 90-те години Чу намира важен клиент в лицето на Даяна, принцесата на Уелс.

Дизайнерът продава своя 50% дял в едноименния бизнес с обувки, когато компанията е оценена на 21 млн. паунда през 2001 г., а сега марката е собственост на Capri Holdings, която я купува в сделка за 1,35 млрд. долара през 2017 г.