Rolls-Royce Motor Cars ще инвестира над 300 млн. паунда в разширяване на глобалната си централа заради нарастващото търсене на високо персонализирани модели от изключително богатите им клиенти.

Подобно на други луксозни автомобилни марки, през последните месеци британската компания отбелязва ръст в търсенето на поръчкови и сложни модели автомобили, съобщава CNBC.

Производителят заяви, че инвестицията от над 300 млн. паунда в производствената база в Гудууд, Южна Англия, ще спомогне за създаването на пространство за проекти по поръчка и Coachbuild. Последният се отнася до програма само за персонално поканени, в която клиентите могат да създадат „напълно оригинален автомобил“.

Rolls-Royce заяви, че инвестицията, която вероятно ще бъде възприета като подкрепа за управляващата британска Лейбъристка партия, представлява най-голямата капиталова инжекция на компаниятаа от откриването на завода в Гудууд преди 22 години.

„Rolls-Royce е глобален бизнес“, заяви Крис Браунридж, главен изпълнителен директор на Rolls-Royce Motor Cars.

„Имаме клиенти във всяко кътче на света и ръстът в търсенето на по-сложни модели от нашите клиенти е нещо, което трябва да задоволим. И така, инвестицията в Гудууд показва състоянието на компанията, но и колко уверени сме в плановете си за растеж“, допълни той.

„Това, което се опитваме да направим, не е да произвеждаме повече Rolls-Royces, а да създадем повече специални поръчки и по-забележителни автомобили.“

Rolls-Royce е продала 5 712 автомобила миналата година, което представлява 5% спад в сравнение с глобалните продажби от 6 032 автомобила през 2023 г. Компанията обясни лекия спад с преминаването към нови модели.

През 2024 г. Северна Америка е най-големият регион за продажби, измерен по броя на доставените на клиенти автомобили.

Когато се вземат предвид всички региони, Rolls-Royce заяви, че най-търсените модели миналата година са били съответно Cullinan, Spectre и Ghost.