Rolls-Royce откри таен ВИП офис за свръхбогати клиенти
Дизайнерското студио е в основата на новата стратегия за увеличаване на печалбите чрез продажба на персонализирани автомобили на по-високи цени, а не чрез увеличаване на производството
Лидерът в производството на луксозни автомобили Rolls-Royce откри първия си „частен офис“ в САЩ.
Той представлява тайно ВИП дизайнерско студио за свръхбогати клиенти, които желаят достъп до изключително персонализирани автомобили, пише CNBC.
Частният офис в модния квартал Meatpacking в Манхатън е централен елемент от новата стратегия на прочутия производител за увеличаване на печалбите чрез продажба на повече персонализирани автомобили на по-високи цени, а не чрез увеличаване на производството.
Миналата година Rolls-Royce произведе 6 032 автомобила, което е по-малко от половината от производството на Ferrari, но независимо от това, продължава да генерира силен ръст на печалбата за компанията майка BMW.
Въпреки че клиентите на Rolls-Royce персонализират своите коли от десетилетия, частният офис издига концепцията на съвсем ново ниво.
След като избрани клиенти поръчат автомобил от дилър, те могат да посетят ВИП шоурума и да работят с дизайнер за създаването на изцяло персонализиран автомобил - от специални цветове до любимите им тъкани, дървесина, схеми на осветлението и други материали.
„Могат да искат външният вид на техния Rolls-Royce да съответства на цвета на очите на кучето им, например“, казва главният изпълнителен директор на Rolls-Royce Крис Браунридж. „Може да искат в автомобила да има интериорни панели с перли от частната им колекция. Можем да осъществим тези заявки благодарение на това, че имаме пряк достъп до екипа. Възможностите са безкрайни.“
Rolls-Royce нарича своето най-високо ниво на персонализация Bespoke.
Създаването на Bespoke Rolls може да добави стотици хиляди долари към цената, която за Rolls-Royce Phantom е малко под 500 000 долара, като общата продажна цена на някои автомобили достига над 1 милион долара.
Частният офис е запазен за най-сложните и скъпи проекти по поръчка. Той не е дилърски център и в него не са изложени реални автомобили.
За да имат достъп в Private Office, клиентите натискат бутин върху черен екран за сигурност пред необозначена сграда, след което се качват с обезопасен асансьор на последния етаж.
Със своята елегантна черна кухня, ниски дивани, маса за хранене, открита тераса и грамофон с купчини класически рок и джаз винилови плочи, Private Office прилича повече на pied-a-terre на милиардер, отколкото на автомобилен салон.
Единственият намек, че е обект на Rolls-Royce, са рафтове по задната стена, на които са изложени мостри на цветове на бои, кожи, метали и прочутите орнаменти за капака на Spirit of Ecstasy в различни покрития.
Частният офис в Ню Йорк е третият след Дубай, открит през 2022 г. и Шанхай през 2023 г. Предстои откриването на четвърти в Сеул.
Идеята е компанията да пренесе експертния опит и възможностите за проектиране на фабриката си в Гудууд, Великобритания, до клиентите по целия свят. Това е особено важно, тъй като исканията им стават все по-необичайни и сложни.
От производителя изброяват ексцентрични желания, които са изпълнили, като например Rolls-Royce Phantom с удължена база и таван, покрит с над 1 милион рози.
Друг клиент имал любим люлеещ се стол, изработен от рядкото дърво Коа, чиято дървесина е защитена в Хавай и затова сечта му е забранена. Rolls-Royce прекарал три години в чакане за подходящото дърво, след което използвал материала от него за арматурното табло, централната конзола и вратите на автомобила. Изработката на целия пакет отнела повече от 500 часа.
„Много от тези клиенти никога не биха продали автомобилите си. Това е толкова лично и означава много за тях.“, казва Браунридж.
За да отговори на нарастващото търсене, Rolls-Royce разширява и своите бази за поръчкови автомобили в Гудууд. Целта не е да се произвеждат повече автомобили, а по-стойностни и по-персонализирани.
„Тъй като поръчките ни стават все по-сложни, бизнесът е все по-успешен. Нашата мисия е да създаваме стойност за нашия акционер, за партньорите в търговията на дребно, но най-важното е да създаваме стойност за клиентите. Защото, когато произведеш шедьовър, той означава много повече от един автомобил.
Често казвам, че фактът, че колите имат четири колела, е нещо хубаво, защото те наистина са произведение на изкуството.“, обяснява Браунридж.
По думите му, когато клиентите създават своите специални Rolls-Royces, те не само посещават фабриката в Гудууд, но и се запознават със специалистите от бояджийската работилница, дърводелците, експертите и други членове на екипа.
„Всеки клиент, с когото съм се срещал, казва, че това, което прави Rolls-Royce специален, е, че се чувства част от едно семейство. Те не са клиенти, а част от Rolls Royce. Много от тях идват в Гудууд и познават хората, които правят техните автомобили. Това не е само личната връзка с автомобила, а с целия екип.“, допълва Браунридж.