Данни и прозрения: Как AI променя управлението на недвижими имоти
В допълнение към спестяването на разходи и време, ефективността на AI може също така да помогне на компаниите да преследват целите си за устойчивост
Само преди няколко години сравнително малко компании бяха запознати с изкуствения интелект. Сега е трудно да се намери компания, която да не е експериментирала с него. Ръководителите и техните екипи разчитат на трансформиращия потенциал на технологията, за да рационализират операциите, да повишат производителността и да дадат тласък на иновациите.
Докато компаниите работят за вплитане на AI в основните си операции, той предлага и начини за повишаване на ефективността в други области на бизнеса. Недвижимите имоти са една от тези области.
За всеки бизнес с физически отпечатък недвижимите имоти оказват реално въздействие върху крайните резултати, независимо дали става въпрос за офис сградата, която притежават, търговските площи, които наемат, или работната среда, която създават за своите служители. Чрез прилагане на основан на данни и изкуствен интелект подход към управлението на тази част от бизнеса си, лидерите могат да открият нови начини за повишаване на ефективността и ограничаване на разходите. Още по-важно е, че стратегическото използване на AI може да помогне за разкриването на нови възможности за растеж.
„Въпросът е как да използваме тази технология, за да генерираме повече възможности“, казва пред Fast Company Стейси Ву, главен анализатор в JLL, глобална компания за управление на търговски имоти и инвестиции. „Чрез технологиите и изкуствения интелект ние като хора можем да бъдем по-малко разточителни, по-ефективни, да разполагаме по-умно с времето си и да се фокусираме върху неща, които ще имат по-висока възвръщаемост.“
Как AI помага на наемателите и инвеститорите
Лидерите на JLL бързо разбират потенциала на AI, което мотивира компанията да разработи набор от високосигурни инструменти, предназначени за прилагане на базиран на данните подход към недвижимите имоти - независимо дали става въпрос за инвеститори в търговски имоти или за ръководители, работещи за управление на разходите и стимулиране на растежа.
„През последните 18 месеца беше невероятно да се види възходът на генеративния AI и броят на местата, където технологията може да помогне на наемателите и инвеститорите“, казва Ву.
Например инструментът Blackbird на JLL комбинира въздушни изгледи и данни за пригодност, за да помогне на ръководителите да намерят подходящия строителен обект или помещение под наем, и то без да напускат заседателната зала. Междувременно оперативните директори могат да използват софтуер за управление на съоръженията, като Corrigo, за да проследяват кога да се извършва превантивна поддръжка, да възлагат работни поръчки и да поддържат проектите в рамките на разходните норми, спестявайки време и пари на фасилити мениджърите.
„Можете ефективно да имате сграда, в която агентите с изкуствен интелект автоматично определят кога да се създават заявки за поддръжка и да се ангажира предпочитаният доставчик на услуги“, казва Срихари Кумар, SVP и главен продуктов директор в JLL.
В допълнение към спестяването на разходи и време, ефективността, управлявана от AI, може също така да помогне на компаниите да преследват целите си за устойчивост - все по-стратегически фокус за много ръководители. Hank, технологичен AI инструмент за недвижими имоти, например е проектиран да намалява енергийните загуби и да увеличава икономиите чрез регулиране на системите въз основа на това кой и кога се намира в офиса.
„Ако в сградата няма никой, тези данни за заетостта се вземат предвид и не е необходимо климатикът да продължава да работи“, обяснява Кумар.
Преосмисляне на работните процеси на служителите
За изпълнителните директори недвижимите имоти са не само притежание на сграда или плащане на комунални услуги и поддръжка. Става въпрос и за хората, които работят там. И тъй като все повече служители се връщат в офиса на пълен работен ден или на хибридна основа, те отново се сблъскват с въпросите как да гарантират, че не само използват максимално пространството, но и създават ангажираща и продуктивна среда.
AI и други технологии предоставят на ръководителите нови начини за разглеждане на тези въпроси. Например изкуственият интелект може да анализира графиците на служителите и да предлага най-добрите дни за присъствие в офиса, когато има повече колеги. По този начин се постига баланс между желанието на ръководството за засилено лично сътрудничество и нуждата на служителите да се възползват максимално от времето си в офиса.
За щастие, преминаването към изкуствен интелект не изисква от екипите да имат задълбочени технически познания. Например при генеративния AI възможността да се правят запитвания на естествен език позволява на потребителите да проучват данните по-обстойно, като добавят стойност без затрудненията от сложни процедури и същевременно рационализират процеса на вземане на решения.
„Бяха ли налични тези данни и прозрения преди? Да, но скоростта и лекотата, с която можете да получите достъп до тях, са напълно различни сега“, казва Ву.
AI предоставя навременни възможности за организациите, които оценяват целите си в областта на недвижимите имоти. С развитието на технологията тя ще доведе до намаляване на разходите и създаване на по-устойчиви, интелигентни сгради, които отговарят на динамичните нужди на бизнес лидерите и техните служители. Но преди да отделят време и ресурси за внедряване на нови продукти с AI, компаниите трябва да определят приоритетите си в областите, в които тази технология може да бъде най-полезна.
Ву съветва лидерите в бранша първо да се съсредоточат върху най-неотложните си предизвикателства, независимо дали това е оптимизиране на офис пространството или намаляване на разходите за постигане на целите за печалба.
„След като идентифицирате проблема, можете да определите къде се вписват решенията с AI“, казва той.
В перспектива Кумар вярва, че броят на приложенията на AI в областта на недвижимите имоти ще продължи да расте. Освен възможностите за подобряване на оперативната ефективност, технологията има потенциала да промени значително начина, по който компаниите - и техните служители - работят, като намали времето, отделяно за повтарящи се задачи, и освободи време за по-смислена работа.
„Днес ние правим много скучни или повтарящи се дейности, които машините могат да правят“, казва той. „Заедно хората и технологиите създават трансформиращи решения за по-светло бъдеще“.