Дънки с кауза: Как Spanx преобрази денима
Новите дънки на марката не са просто деним, защото предлагат таргетирана компресия, която скулптира тялото на стратегически места като корема, бедрата и седалището
През 2000 г. Сара Блейкли основава компанията Spanx, като чрез нея напълно преобразява света на модата, създавайки съвременна версия на корсета.
Компанията дълги години помага на жените да постигнат оформен силует благодарение на използваните в продуктите модерни материи и иновативни технологии.
Това превръща Блейкли в най-младата жена милиардер, която сама постига успеха си.
Днес обаче светът се движи с различно темпо. Приемането на телата такива, каквито са, става все по-популярно, като насърчава жените да се обичат, без да се съобразяват с разбиранията за красота, пише Fast Company.
В същото време много модни марки започват да интегрират компресионна технология в ежедневното облекло, независимо дали става въпрос за дънки или йога панталони. Потребителите обожават усещането за стабилност, което тези дрехи предоставят на телата им.
Spanx със сигурност се адаптира към тази нова реалност.
През 2011 г. компанията представя своите оформящи дънки. Днес тя прави още една крачка напред, като предлага напълно обновена деним линия, която предлага най-високо ниво на компресия и скулптиране на тялото. Новите модели включват контрол за корема, оформяне на бедрата и повдигане на седалището.
Още през 2000 г., когато компанията тепърва стартира, продуктите ѝ се превръщат в сензация сред знаменитостите. Самата Опра Уинфри включва оформящото бельо на марката в своя списък с „Любими неща“, а звезди като Гуинет Полтроу, Дженифър Гарнър и Адел носят Spanx под бляскавите си рокли на червения килим. Дори Рийз Уидърспуун и Уинфри инвестират в марката.
През годините обаче shapewear продуктите стават обект на разногласия. Някои жени започват да се противопоставят на идеята да носят силно стягащи дрехи, за да се чувстват комфортно в телата си.
През 2019 г. Ким Кардашиян и Ема Грейд представят алтернативен подход с марката си Skims, която залага на по-широк избор от размери и цветове, които съвпадат с различните тонове на кожата.
Днес обаче нагласите в модата отново се променят. „Махалото се люлее обратно“, казва Кейти Уийкс, вицепрезидент на бранд маркетинга в Spanx пред Fast Company.
„Вече е напълно нормално да се появиш на червения килим в естествената си форма и дори без никакъв грим.“
Според Уийкс съвременните жени искат разнообразие. Те търсят високо компресиращо бельо за специални събития, като официални вечери или сватби. Но също така искат и ежедневни дрехи с вградена компресия, които да повдигат формите или да подчертават талията им.
Това вдъхновява Spanx да създава продукти като топове и рокли с четирипосочно разтягане.
„Става въпрос за дрехи, които осигуряват същия ефект на оформяне и изглаждане, какъвто бихте получили от оформящото бельо“, обяснява Уийкс. „Но всъщност те са по-комфортни, защото имате един слой по-малко.“
Новите дънки на марката не са просто деним, защото предлагат таргетирана компресия, която скулптира тялото на стратегически места като корема, бедрата и седалището.
Според Паскал Геракаг, главен дизайнер в Spanx, този продукт е резултат от години, отдадени на работа, както и от партньорството на компанията с Lycra, лидер в индустрията за еластични материи.
Технологията започва с иновативна прежда, съставена от памук, обвит около синтетично ядро. Тази прежда създава плат, който изглежда и се усеща като класически деним, но разполага с уникалните скулптиращи свойства.
Резултатът е дънки, които изглеждат и се усещат като обикновен деним, но предлагат допълнителни предимства.
Уийкс подчертава, че иновациите са ключът към успеха на компанията, особено с нарастващата конкуренция в индустрията.
„Ние създадохме продукт, който на външен вид прилича на всички други дънки, които имате в гардероба си, но е значително по-добър, благодарение на технологията на Spanx“.