CNN планира да съкрати стотици служители в хода на план за преориентиране на бизнеса към глобална дигитална аудитория.

Съкращенията започват в момент, когато водещата новинарска медия пренастройва линейната си телевизионна програма и изгражда цифрови абонаментни продукти. Със съкващането на персонала CNN ще намали производствените си разходи и ще консолидира екипите си, заявиха запознати източници пред CNBC, пожелали анонимност.

Някои предавания, които се произвеждат в Ню Йорк или Вашингтон, могат да се преместят в Атланта, където продукцията ще се осъществява по-евтино, допълват те.

В по-голямата си част съкращенията на работни места няма да засегнат най-разпознаваемите имена в медията. CNN има около 3500 служители в цял свят.

По-рано този месец главният изпълнителен директор Марк Томпсън заяви, че медийната компания е получила инвестиция от „повече от 70 млн. долара“ от Warner Bros. Discovery, за да подпомогне финансирането на цифровите операции.

Част от тази инвестиция ще бъде насочена към наемане на служители в области, в които CNN вижда потенциални възможности за растеж, като например специалисти по данни и разработване на продукти.

През октомври CNN въведе платен абонамент за определени дигитални услуги от 3,99 долара на месец.

Според запознати NBC News също планира съкращения тази седмица.

Въпреки че точният брой не може да бъде определен, намалените работни места ще бъдат доста под 50, твърдят двама запознати източници.

Говорителите на NBC News и CNN отказаха коментар.

И двете новинарски медии изчакаха да премине официалното встъпване в длъжност на президента на САЩ Доналд Тръмп, за да предприемат съкращенията.

Новинарският медиен пейзаж зад Океана в момента е в преход, тъй като все по-малко хора гледат телевизия и все повече консумират новините си чрез стрийминг услуги и социални медии, допълва CNBC.