Производителят на електромобили Rivian планира да пусне на пазара своите усъвършенствани системи за подпомагане на водача през 2025 г., а през 2026 г. - системите „затворени очи“, казва главният изпълнителен директор Ар Джей Скариндж.

Усъвършенствана система за подпомагане на водача, която позволява на водачите да свалят ръцете си от волана и да не гледат пътя, ще добави „огромна стойност за клиентите“, отбелязва той в интервю за Reuters.

През последните години автомобилните производители се конкурират за въвеждането на повече функции за автономно шофиране, като например асистент за поддържане на лентата и адаптивен круиз контрол, в своите нови модели.

Напредването на технологиите за подпомагане на водача ще върне на купувачите „времето“, коментира Скариндж, като им позволи да си гледат в телефона, да четат книги или да изпращат имейли, докато са зад волана.

Разработването на такива възможности в системите е „нещо, върху което сме изключително фокусирани“, добавя ръководителят на компанията.

Понастоящем автомобилите от второ поколение на Rivian са оборудвани с „платформа за автономия“, която подпомага водачите, но все още изисква тяхното постоянно внимание и контрол над колата, подобно на функциите, предлагани от някои други производители.

Съобщението на Скариндж идва на фона на засиления контрол върху усъвършенстваните системи за подпомагане на водача, тъй като водещи производители като Tesla се ориентират към тях.

По-рано този месец Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ започна проверка на 2,6 милиона електромобила Tesla след съобщения за произшествия, свързани с функция, която позволява на потребителите да управляват автомобилите си от разстояние.

Влиянието на Тръмп се усеща и тук

Компанията също така не вижда съществен риск за заема си за завода в Джорджия от изпълнителните заповеди на президента на САЩ Доналд Тръмп, насочени към електромобилите.

По-рано през януари Rivian и Министерството на енергетиката на САЩ финализираха споразумение за заем в размер до 6,6 млрд. долара, за да подпомогнат изграждането на производствената база на компанията в щата Джорджия.

В понеделник Тръмп отмени заповед от 2021 г., издадена от неговия предшественик Джо Байдън, която имаше за цел да гарантира, че до 2030 г. половината от всички нови автомобили, продавани в САЩ, ще бъдат електрически.

Освен това Тръмп призова и за прекратяване на дерогацията, която позволява на различните щати да приемат правила за превозни средства с нулеви емисии до 2035 г., и заяви, че администрацията му ще обмисли прекратяване на данъчните облекчения за електромобилите.

Заплахата на Тръмп да наложи мита в размер на 25% върху стоки от Мексико и Канада също хвърли сянка върху производителите и техните доставчици.

Веригите за доставки на автомобилните компании в Мексико, в които през десетилетията са инвестирани стотици милиарди долари, ще трябва да бъдат премаркирани или ще имат по-високи разходи, добавя Скариндж, казвайки, че въздействието „може да бъде наистина вредно“.

„Затова наблюдаваме това наистина внимателно.“