От няколко години насам ретро технологията е в апогея си. Стари фотоапарати, уокмени, CD и DVD плейъри, както и много други, са в центъра на вниманието на поколението Z.

След ренесанса на Game Boy и големите клавиатури с клавиши, които издават кликащ звук, дори пейджърът се завърна благодарение на Sega.

Към списъка днес можем да добавим и едно от ретро устройствата на Apple - iPod. Тук интересното е, че устройството се завръща под съвсем нова форма - като огледало, което можете да поставите в хола, дневната, спалнята или коридора си, за да впечатлите гостите си. Или пък, за да ги озадачите.

Дизайнерското студио Drought, с база в Лос Анджелис, представя своя прочит на Apple iPod Nano, който носи името iMirror. С височина от метър и 50 сантиметра, огледалото се предлага в шест цвята и е на цена от $375. Бройките от iPod огледалото са ограничени - само 200. Периодично компанията пуска нова партида на всеки няколко месеца. Последните 200 броя, пуснати през август, са изкупени за по-малко от минута.

Основателят на Drought, Джейк Олшан, черпи вдъхновение от носталгията, която той самият изпитва по старите технологии, пише Wired. Някои предишни проекти на компанията включват свещ във формата на горящо CD, създадена в партньорство с Napster, гигантски кламер, вдъхновен от Clippy на Microsoft Office, както и колан с катарама, която наподобява логото на Internet Explorer от началото на новото хилядолети.

Според Олшан изборът на iPod Nano за основа на iMirror е нещо естествено заради елементи като ярките цветове, емблематичните реклами и големия екран на този модел.

„Тези огледала не просто отдават почит на една от най-запомнящите се технологии на близкото минало, но и със сигурност ще издържат изпитанията на времето като част от интериорния дизайн", казва той.

Олшан не крие любовта си към модела Nano на iPod. „Този модел носи толкова много приятни спомени -  ярките цветове, рекламите, любимите ни песни от 2000-ната“, споделя той. За него iMirror е много повече от аксесоар -  то е възможност тази култова джаджа да се превърне в устойчив на времето декор.

„След 20 години младите хора може и да не знаят какво е iPod, но се надяваме, че чрез тези огледала поне ще могат да открият част от историята. Това е нашият начин да отдадем почит на тази любима джаджа от младостта и детството ни,“ добавя Олшан.

Огледалото впечатлява и с детайли като бутони от неръждаема стомана, матиран текст върху него, както и надпис „Find Yourself“. Вместо класическата стрелка нагоре, централният бутон носи логото на Drought.

„Очаквам този продукт да привлече две основни групи“, казва Олшан. „Тези, които са израснали с iPod и изпитват носталгия по него, и младите, които не са имали възможността да го притежават, но са привлечени от носталгичния му чар.“ За едните това е завръщане към познатото, а за другите  шанс да бъдат част от тази културна епоха.