В битка за зрители: Sky News променя цялостно новинарската си стратегия
Британският телевизионен гигант стартира премиум модел, за да се бори с рязкото намаляване на интереса към линейна телевизия
Медийният гигант Sky News предприема цялостна промяна на програмите и новинарския си отдел с цел създаване на модел на платено съдържание, за да запази традиционната телевизия от екзистенциалната заплаха, пред която е изправена.
В речта си пред служителите във вторник Дейвид Роудс, изпълнителен председател на подкрепената от Comcast новинарска телевизия, изложи стратегия, наречена Sky News 2030, която ще преобрази дигитално ориентираната услуга през следващите пет години, за да привлече нова аудитория, готова да плаща за новини, твърдят запознати източници, цитирани от Financial Times.
По думите на Роудс, приходите на бизнеса са „до голяма степен в застой“, тъй като разчитат на реклама и спонсорство, което поражда необходимостта от нови потоци, съсредоточени около тематични центрове, които ще предлагат платени продукти от подкасти и бюлетини до събития и предавания на живо.
Очаква се това да включва услуги, базирани на абонамент, при които първокласното съдържание се предоставя на плащащите клиенти.
Въпреки че традиционният 24-часов линеен телевизионен канал ще продължи да бъде важен, приоритетите и ресурсите ще бъдат пренасочени към тези нива на премиум съдържание.
Както и повечето линейни канали, Sky News се бори да спре рязкото намаляване на традиционната телевизионна аудитория, което оказва натиск върху приходите, тъй като рекламата се премества онлайн и зрителите все повече използват социални платформи като YouTube и TikTok.
Sky News също така е изправена пред заплаха от ръста на конкурентните линейни телевизионни оператори, като GB News, чиято средна аудитория през ноември за първи път надхвърли нейната.
Бюджетът на губещия телевизионен оператор е гарантиран от компанията майка Comcast като част от поглъщането на Sky за 39 млрд. долара, но тези финансови ангажименти приключват през 2028 г., допълва Financial Times.
Медийната индустрия е в период на „дълбоки сътресения“, тъй като линейната телевизия е в дългосрочен упадък, дължащ се главно на поколението потребители, израснали с цифрово съдържание, които търсят новините си онлайн и чрез социалните медии.
Това изисква „фундаментално преосмисляне“ на подхода, възприет от Sky News“, обяснява Роудс и допълва, че това ще означава да се отделя по-малко време и ресурси за „извънредни и живи“ телевизионни новини при реорганизация на нюзрума и съкращаване на дублиращи се процеси чрез използване на технологии като AI.
Миналата година Sky News съкрати някои разходи, като бюджетите за извънщатни сътрудници, тъй като инвестира повече нюзрума, но Роудс заяви, че целта на проекта 2030 не е само съкращаване на разходите. „Става дума за това да бъдем приспособими към бъдещето.“
Целта сега е служителите да се съсредоточат върху „премиум“ съдържание, като например подкасти, които могат да бъдат достъпни по-рано за плащащите абонати.
Към момента около 30% от Sky News е премиум журналистика, а не телевизия на живо и извънредни предавания, като Роудс смята да увеличи този дял до 70% до 2030 г.
„Линейната телевизионна аудитория и линейното монетизиране са в структурен спад. Ние не сме първите, които признават, че премиум преживяванията, за които ангажираната аудитория е готова да плати, са мястото, където трябва да бъдем. Някои от новите приходи са базирани на реклами, други не. Някои биха могли да бъдат благоприятни за абонамент. Трябва да допълним микса от приходи.“, подчерта още той.
„Искаме да ви кажем, че 2030 е начинът, по който се подготвяме за успех. Имаме предизвикателства, но много от тях са познати на всеки, който работи в новинарските медии днес“, допълва ръководителят на телевизията.