Служителите от поколението Z често са обект на критики заради тенденцията към дистанционна работа, но ново проучване установява, че държат на повече личен контакт.

Според изследването на Harris Poll, проведено от името на глобалната компания за събития Freeman сред 1824 пълнолетни американци, около 91 % от работещите от поколението Z намират за положително да има баланс между виртуалните и личните възможности за общуване с други хора в тяхната компания и в техния бранш, пише CNBC.

Най-младото поколение в корпоративната среда смята, че личното общуване с хората е ценно.

91% са съгласни, че личният контакт е сред най-добрите начини за изграждане на социални и междуличностни умения. Повечето (89%) са съгласни, че отношенията, изградени по време на личен контакт, са от решаващо значение за изграждането на професионална увереност, а 86% са съгласни, че личното присъствие на събития е от ключово значение за кариерното развитие.

Желанието да подобрят уменията си за общуване отчасти е причината, поради която Gen Z са толкова склонни да посещават повече събития лично. Много млади хора са учили виртуално по време на пандемията и са започнали първите си работни места на дистанционен режим, което е забавило някои от меките им умения, като създаване на социални контакти и ориентиране в междуличностна динамика.

Само двама от всеки петима анкетирани представители на Gen Z изразяват висока увереност в създаването на мрежи от контакти с хора от техния бранш или в изграждането на силни бизнес отношения. В същото време 82% заявяват, че искат да се чувстват по-комфортно да изразяват себе си и да общуват с другите лично, а 79% казват, че целта им е да могат да общуват с хората повече „в реалния свят“.

И те обвиняват технологиите за своите проблеми.

Над две трети от представителите на поколението казват, че технологиите са ги накарали да се чувстват по-малко свързани и по-изолирани от другите в компанията и в бранша. Близо 80% твърдят, че компаниите се фокусират повече върху технологиите, за да се „свържат“ с хората, вместо да насърчават „личните връзки“.

Като цяло Gen Z държи компанията им да отделя повече средства за събития, за да помогне да изградят по-силни бизнес отношения.

По-възрастните поколения обаче приписват именно на служителите от Поколението Z възхода на дистанционната работа, като се позовават на липса на етика и дисциплина.

77-годишният британски бизнесмен лорд Алън Шугър наскоро заяви, че младите работници „просто искат да си седят вкъщи“ и че трябва да се върнат в офиса.

„Това са малки неща, като взаимодействието с по-зрели колеги, които ще ви покажат как да направите това или онова“, коментира той пред BBC. „Това липсва в културата на работа от вкъщи.“

Главният изпълнителен директор на Freeman Джанет Дел заяви за CNBC, че стереотипите за младите служители не са верни.

„Данните показват, че Поколението Z не е двигател на дигиталната революция - то всъщност се застъпва за по-обмислено интегриране на цифрови и лични взаимодействия.

Не се стремят да се скрият зад екраните, а активно търсят възможности за междуличностни умения и значими професионални взаимоотношения. Това поколение има усъвършенствано разбиране кога технологиите помагат и кога пречат на истинската връзка“, допълва Дел.