Carlsberg надминава очакванията за печалба през 2024 г.
Компанията достига нетна печалба от 9,12 милиарда датски крони (1,27 милиарда долара), изпреварвайки изготвените от компанията пазарни прогнози от 6,78 млрд.
Датската пивоварна Carlsberg отчете продажби за четвъртото тримесечие от 15,72 датски крони (2,18 милиарда долара), което е малко под очакваните 15,79 милиарда датски крони, според проучване на LSEG.
Продажбите за цялата година възлизат на 75,01 милиарда датски крони, което е ръст от 1,9% на годишна база и почти в съответствие с очакваните 74,91 млрд.
За 2024 г. компанията достига нетна печалба от 9,12 милиарда датски крони (1,27 милиарда долара), изпреварвайки изготвените от компанията пазарни прогнози от 6,78 милиарда крони. Година по-рано тя отчете загуба от 40,79 милиарда крони след значително отписване, свързано с продажбата на нейния руски пивоварен бизнес Baltika, който беше конфискуван от властите.
За 2025 г. Carlsberg прогнозира органичен ръст на оперативната печалба от 1% до 5%, включително отрицателно очаквано въздействие от 2% до 3% от загубата на нейната марка бира San Miguel в Обединеното кралство.
Главният изпълнителен директор Джейкъб Ааруп-Андерсен посочва несигурността около глобалното потребление като ключово предизвикателство за следващата година, но омаловажава потенциалното въздействие на тарифите на САЩ върху неговия бизнес.
„Продаваме много малко продукти в САЩ, така че не сме подложени на това пряко въздействие, както другите. От друга страна, не сме спокойни, защото може да има вторични въздействия върху много пазари и непредвидени движения, за които не сме мислили на този етап“, казва Ааруп-Андерсен пред CNBC.
Повишените мита на президента на САЩ Доналд Тръмп върху китайския внос влязоха в сила във вторник, докато новите 25% налози върху мексиканските и канадските стоки в момента са отложени, тъй като преговорите между страните продължават.
Перспективата за нови търговски тарифи все пак предизвика безпокойство сред бизнеса, включително в сектора на потребителските стоки, относно увеличените разходи и удара върху търсенето.
Производителят на спиртни напитки Diageo заяви във вторник, че предприема стъпки за справяне с потенциалното въздействие на митата върху ключовите региони на веригата за доставки и същевременно премахва своите средносрочни насоки поради макроикономическа и геополитическа несигурност.
Относно слабостта на ключови пазари, особено Китай, където макроикономическият натиск натежава върху потребителските разходи, изпълнителният директор на Carlsberg посочва: „На този етап не виждаме стъпаловидна промяна в поведението на потребителите“, добавяйки, че остава уверен в дългосрочния растеж на Китай.
Той обаче подчертава текущата слабост на западноевропейския пазар, но добавя, че вижда региона като ключов фокус на по-широките цели на компанията да увеличи брутния марж, без да посочва конкретна цифра.
Това идва на фона на по-широка тенденция към умерена консумация на алкохол. Carlsberg също се насочва към други категории напитки, за да повиши устойчивостта на компанията, но и продължава да вижда „дългосрочно бъдеще“ за добри бирени продукти.
Ааруп-Андерсен каза по-рано пред CNBC, че Carlsberg е пуснала повече от 60 безалкохолни марки през последните три години. Повече от половината напитки, лансирани през последните 12 месеца, са били безалкохолни. Около една трета от портфолиото на Carlsberg ще бъде безалкохолно с неотдавнашното придобиване на производителя Britvic.