Нетната печалба на BMW е спаднала с повече от една трета през 2024 г., което е свързано с „продължаващото слабо търсене на китайския пазар“, отбелязва гигантът в производството на автомобили.

Нетната печалба спадна с 36,9% на годишна база до 7,68 млрд. евро (8,32 млрд. долара). Според Reuters тази печалба е в съответствие с прогнозата на LSEG.

Акциите на компанията паднаха с 3,5% малко след отварянето на пазара в петък, допълва CNBC.

Производителят на автомобили очаква марж на печалбата от около 5-7 % през 2025 г., в сравнение с 6,3 %, постигнати миналата година, но отбеляза, че въвеждането на митата ще има отрицателно въздействие за следващата година.

„Предизвикателната конкурентна среда и макроикономическите, търговските и геополитическите събития могат да окажат значително въздействие върху бизнес резултатите“, се казва в изявление на компанията.

Прогнозите отчитат всички мита, наложени до 12 март, включително върху вноса на стомана и алуминий в САЩ, както и митата от 20% върху вноса от Китай и от 25% върху вноса от Канада и Мексико.

Главният финансов директор на BMW коментира, че допълнителните мита върху вноса от САЩ, наложени до тази дата, ще намалят маржа на печалбата за автомобилите с един процентен пункт, съобщава Reuters, като се позовава на копие от реч, която трябва да бъде изнесена пред инвеститорите по-късно днес.

Автомобилният гигант очаква още и „предизвикателната ситуация в Китай“ да продължи, като същевременно определя повишаването на митата и „мерките за подкрепа на веригата за доставки“ като насрещни ветрове през тази година, допълва CNBC.

Доставките на BMW възлизат на около 2,45 млн. единици миналата година, което е малко по-малко от 2,55 млн. през 2023 г. Компанията до голяма степен обяснява спада със спирането на доставките, свързано с дефектна спирачна система, доставена от Continental, което миналата година накара автомобилния производител да понижи прогнозата си за цялата година.