NBA звездата Стеф Къри атакува бизнес за 25 млрд. долара с нова енергийна напитка
На този пазар вече е пренаселено с конкуренти, вариращи от Лео Меси и Логан Пол до BodyArmor на Coca-Cola и Gatorade на PepsiCo, които се борят за привидно безкрайната жажда на клиентите
&format=webp)
Известен с доминиращата си роля в залата, звездата от NBA Стеф Къри се надява да пренесе успехите си и към новата инвестиция на пазара на енергийните напитки.
Баскетболистът пуска хидратираща напитка с марката PLEZi в колаборация с бившата първа дама на САЩ Мишел Обама.
Продуктът бележи навлизането му на пазара на стойност около 25 милиарда долара, който вече е пълен с конкуренти, вариращи от Лео Меси и Логан Пол до BodyArmor на Coca-Cola и Gatorade на PepsiCo, които се борят за привидно безкрайната жажда на клиентите за тези напитки, отбелязва CNN.
PLEZi Hydration, дебютира с три вкуса - лимон и лайм, тропически пунш и портокал, манго, туист, и се предлага в Amazon и в избрани магазини за хранителни стоки в Калифорния, където е домът на отбора на Къри Golden State Warriors. Струва 2,29 долара, което е приблизително в средния ценови диапазон на хидратиращите напитки.
Според данни на изследователската компания Mintel, предоставени на CNN, спортните напитки ще се превърнат в пазар за 32,6 млрд. долара в САЩ до 2028 г.
Категорията се разраства, тъй като клиентите търсят „по-добри за вас“ алтернативи на газираните напитки, за които се твърди, че имат допълнителна енергийна стойност.
Миналата седмица марката пребиотична сода Poppi беше продадена за 1,6 млрд. долара на PepsiCo, което може би дава сигнал, че гигантите в сектора не смятат, че търсенето ще намалее.
Главният оперативен директор на PLEZi Ануп Шах заяви, че вкусът и съставките на новата напитка, която „отговаря на високите очаквания на Стеф“, ще помогнат да се открои в пренаселения пазар. Къри и съпругата му Айша са „помогнали“ за създаването на напитката, допълни той.
PLEZi Hydration съдържа двойно повече електролити, без добавена захар, с по-ниско съдържание на натрий и повече калий в сравнение с конкурентите си.
„Когато направихме преглед на пазара, видяхме, че голяма част от съществуващите спортни напитки имат много или високо съдържание на захар, и изкуствени подсладители“, каза Шах пред CNN. „Това, което ни харесва е, че Къри), вдъхва доверие в тази област и искаше да предложи продукт, който да е по-добър вариант за потребителите.“
Къри и съпругата му са инвеститори и партньори на марката PLEZi, която все още е малък играч в сферата на храните.
„Влиянието на звездата от NBA в сферата на здравословните режими и фитнеса е осезаемо и това ще има силен отзвук, особено на конкурентния пазар в САЩ“, казва Том Хан-Лавин, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция за напитки YesMore.
„На претъпкания пазар разпознаваемата и уважавана личност създава незабавно доверие в марката“, казва той пред CNN. „Освен това те пристигат с готова аудитория, което значително намалява нуждата от традиционни маркетингови разходи.“
PLEZi, което на хаитянски креолски означава радост и забавление, стартира преди две години с обещанието да създаде по-здравословни алтернативи на детски напитки, като например кутиите със сок.
Освен хидратиращата напитка на Къри, компанията предлага газирана сода, PLEZi Fizz - всичко като част от плана на марката да „състари“ портфолиото, допълва Шах.