Научи ме на AI: Технологични гиганти наливат $23 млн. в академия за изкуствен интелект
Инициативата е подкрепена от Microsoft, OpenAI и Anthropic, и трябва да създаде национален модел как училищата и учителите да интегрират технологията в учебните програми и процеси на преподаване
&format=webp)
Група от технологични гиганти постигна споразумение за партньорство с два учителски синдиката, които имат задачата да обучат 400 000 преподаватели на различни нива – от детската градина до 12-и клас, в управлението на изкуствен интелект през следващите пет години.
Националната академия за обучение по AI, е инициатива на стойност 23 млн. долара, подкрепена от Microsoft, OpenAI, Anthropic, националната Американска федерация на учителите и базираната в Ню Йорк Обединена федерация на учителите.
Като част от усилията групата ще разработи учебна програма за обучение по изкуствен интелект за учители, която може да се разпространява онлайн и в присъствен кампус в Ню Йорк, съобщава CNN.
Новината идва в момент, когато учебните заведения, преподавателите и родителите все още не са наясно дали и как изкуственият интелект трябва да се използва в класната стая.
Учителите търсят увереност, че учениците знаят как да използват технология, която вече променя работните места, а самите те могат да я използват, за да автоматизират някои задачи и да отделят повече време за работа с учениците.
Но AI повдига етични и практически въпроси, които често се свеждат до: Ако децата го използват, за да си помагат в училище, а учителите за планирането на уроците или оценяването на писмените работи, къде е границата в това да се подпомогне обучението или да се възпрепятства?
Някои училища са забранили използването на AI в класните стаи, докато други са го приели. В Ню Йорк образователният департамент забрани използването на ChatGPT от училищните устройства и мрежи през 2023 г., преди да промени курса си месеци по-късно и да разработи лаборатория за политики в областта на AI, която да проучи потенциала на технологията.
Новата академия цели да създаде национален модел как училищата и учителите могат да интегрират изкуствения интелект в учебните програми и процеси на преподаване, без да увеличават административната работа, която толкова често натоварва преподавателите.
„AI дава огромни обещания, но крие и предизвикателства – и нашата работа като преподаватели е да се уверим, че служи на нашите ученици и обществото, а не обратното“, заяви президентът на AFT Ранди Уайнгартън. „Академията е място, където преподавателите и училищният персонал ще се запознаят с AI – не само как работи, но и как да го използват разумно, безопасно и етично.“, допълни той.
Програмата ще включва семинари, онлайн курсове и присъствени обучения, разработени от експерти и преподаватели по изкуствен интелект, а обучението ще започне тази есен.
Microsoft ще инвестира 12,5 млн. долара през следващите пет години, а OpenAI ще допринесе с 10 млн. долара, от които 2 млн. ще бъдат предоставени в натура, като например достъп до компютри. Anthropic планира да инвестира 500 млн. долара през първата година на проекта и може да похарчи повече с течение на времето.
Участващите технологични компании също ще спечелят, тъй като ще получат обратна връзка от учителите и евентуално техните инструменти за изкуствен интелект ще попаднат в ръцете на преподаватели и ученици в цялата страна. Подобни партньорства в образованието са били от полза за технологичните компании в миналото – Chromebook-ите на Google, например, се използват широко отчасти заради популярността им в класните стаи.
Крис Лихейн, главен директор по глобалните въпроси в OpenAI, заяви пред CNN по време на събитието за стартиране на програмата в Ню Йорк, че обученията ще бъдат комбинация от обща информация как работят системите за изкуствен интелект и специфични инструкции за инструментите на Microsoft, OpenAI и Anthropic. Съществува и потенциал за разработване на нови продукти от учителите или в партньорство с тях.
„Как можем да се уверим, че осигуряваме на тези деца, на тези ученици, уменията, които ще са им необходими, за да успеят в това, което смятаме за ера на интелигентността? Това не може да стане, ако не се даде възможност на учителите да свършат тази работа.“, допълва Лихейн.