Schiaparelli е модна марка с 98-годишна история, чиито дизайни често предизвикват огромна реакция в социалните мрежи. Широко обсъждани са хиперреалистичната лъвска глава на Кайли Дженър, Бела Хадид със златно колие, наподобяващо чифт бели дробове, и дори бебе-робот, изработен от електрически кабели и кристали.

В понеделник, когато започна седмицата на модата в Париж, имаше спекулации, че Лорън Санчес – причината за най-скорошният шум около модната марка, може да присъства.

Getty Images | Кайли Дженър на модното ревю на Schiaparelli Haute Couture Пролет-Лято 2023

Миналия месец, преди едно от тържествата по случай сватбата ѝ с основателя на Amazon Джеф Безос, бившата телевизионна водеща е снимана в рокля с голи рамене и стегнат корсет, покрит с блестящи мъниста. Модните “детективи” в интернет бързо разпознават роклята като част от колекцията за висша мода на Schiaparelli.

Зад кулисите творческият директор на марката, Даниел Роузбери, определя Лорън Санчес като „.клиент“, съобщава The Guardian. Това означава, че за разлика от повечето знаменитости, които наемат тоалети за червения килим, Санчес е закупила роклята си. Според спекулации стойността ѝ достига 100 000 долара — сума, която изглежда пренебрежима за третата най-богата двойка в света.

„Беше невероятно да облека свой клиент в един от най-специалните моменти в живота ѝ “, споделя Роузбери. „Това винаги е неповторимо. Тя носеше роклята, защото искаше.“

Брандът не е препубликувал снимки на визията на Санчес, а когато е попитан какво означава за дизайнерската къща този вид публичност, Роузбери я описа като „различна“. „По това време бях в Париж, така че не проследих цялото събитие подробно, но приятелите ми в САЩ ми пишеха, че е по всички новини“, допълва дизайнерът.

Schiaparelli открива Седмицата на висшата мода в Париж с впечатляващо шоу, представено на 7 юли 2025 г. в Petit Palais. Роузбъри представи колекция, озаглавена „Назад в бъдещето“, вдъхновена от сюрреализма и наследството на Елза Скиапарели.

На първи ред по време на ревюто присъстваха клиенти с изключително висока нетна стойност – някои дори придружавани от лични асистенти по осветлението – както и знаменитости от различни краища на света. Поп звездата Дуа Липа избра бяла рокля с блестящи люспи, напомнящи на рибена кожа, докато Карди Би се появи почти изцяло обгърната от ресни, изработени от мъниста.

Според Роузбери присъствието на известни личности в дизайни на Schiaparelli е „от решаващо значение“ за имиджа на бранда. „Никога не сме плащали на някого, за да носи Schiaparelli. Не мисля, че много марки като нашата могат да се похвалят със същото. Това ни прави по-силни“, подчертава той.

Американският дизайнер, който е начело на марката от 2019 г., споделя, че вдъхновението за колекцията от висша мода за този сезон е дошло от серия фотографии, които е намерил в архива на модната къща. Те са заснети в Париж точно преди Германия да нападне Франция през 1940 г. „Има нещо в тази епоха, което излъчва тъга и в същото време енергия.“ Целта му, казва той, е била „спомените да изглеждат някак футуристични“.

На подиума не присъстваха характерните за марката корсетни силуети. Вместо тях имаше а по-къси бюстиета, включително едно с форма на седло, и вечерни рокли с коси кройки.

Забелязваше се и ефекта на trompe l’oeil – техника за оптична илюзия, въведена от Елза Скиапарели, която основава модната къща през 1927 г. Червено колие от мъниста във формата на сърце пулсираше като истинско, благодарение на скрит механизъм.

Този тип модели често доминират на червения килим, но Роузбери намеква, че ще поеме по нов път. „Исках това ревю да се усеща като сбогом. След него ще преструктурираме всичко. Не искам никой да знае какво да очаква.“