„Haute Couture” за лице и реенергизиращ матрак: Какво предлага новият СПА център на Dior
Той отвори врати в Ню Йорк, а най-новата терапия Happiness, цели да стимулира серотонина и допамина за балансиране на настроението и подобрение на съня – позовавайки се на имиджа му като „град, който никога не спи“
&format=webp)
След години на основно ремонтиране, Dior най-после отвори вратите на своя флагмански център в Ню Йорк.
И за разлика от другите си бутици по света, той разполага с първия си постоянен СПА център.
Разположен на ъгъла на Източна 57-а улица и Медисън Авеню, обновеното пространство е проектирано от архитекта Питър Марино, дългогодишен сътрудник на френската луксозна марка. Разпростиращ се на четири етажа, обектът представя дамската и мъжката мода, бижутата и други продукти на модната къща, пише CNN.
Новината за отварянето на бутика идва на фона на продължаващ спад в луксозния сектор, в който марките се обръщат към американските потребители, за да стимулират растежа, а някои от тях (включително Chanel, Louis Vuitton и Dolce & Gabbana) отварят магазини или подписват нови договори за наем в цялата страна.
През 2024 г. собственикът на Dior, LVMH (който не разкрива продажбите си по марки), реализира приходи в размер на 84,7 млрд. евро (около 98 млрд. долара) – 25% от които са от Америка, вторият по големина пазар след Европа и след Азия.
Новият СПА център на Dior, на последния етаж на бутика в Ню Йорк, предлага ексклузивни преживявания, като 90-минутна персонализирана процедура за лице Haute Couture, разработена от козметичката на марката Сара Акрам.
Услугата предлага съчетание от процедури за лице, включващи LED, микроток, криотерапия и кислородна инфузия, съобразени с оценката на хидратацията, еластичността, колагена и pH нивата на кожата на клиента.

Друга атракция на СПА центъра е Light Suite, където клиентите могат да избират между четири терапии, разработени съвместно с д-р Франсоа Дюфорез, медицински специалист по съня и основател на Европейския център за съня в Париж.

Най-новата терапия със светлина, Happiness, има за цел да стимулира серотонина и допамина, което помага за балансиране на настроението и подобряване на съня – позовавайки се на възприемането на Ню Йорк като „града, който никога не спи“, според Dior.
Уелнес центърът предлага и инфрачервени реенергизиращи матраци и крио-маски за сън, както и персонализиран аромат, разработен от известния френски парфюмерист Франсис Куркджиян – за първи път в луксозния сектор, където малко други конкуренти имат свои собствени СПА центрове.
Сътрудничеството идва на фона на все по-голямото сближаване между луксозния и уелнес сектора, тъй като заможните клиенти дават приоритет на холистичното здраве, наред с разкошните преживявания.
Парфюмерийни брандове като Orebella на Бела Хадид и Vyrao продават аромати, за които твърдят, че подобряват настроението и концентрацията, докато луксозни като Celine и Hermès са създават съответно йога постелки и друго оборудване за тренировки.
За все повече хора доброто здраве е актив, много по-ценен от материалните притежания.
Имайки това предвид, възходът на уелнеса в луксозните пространства „не се различава от предлагането на храна и напитки в магазин“, отбелязва Томай Сердари, директор на MBA програмата за лукс и търговия на дребно в NYU Stern School of Business. През последните години луксозни марки като Gucci, Ralph Lauren, Prada и Louis Vuitton дори се впуснаха в кулинарния свят, като откриха свои заведения, ресторанти и сладкарници по целия свят.

Dior управлява 9 СПА центъра по цял свят, включително в петзвездни хотели като Cheval Blanc и Hôtel Plaza Athénée в Париж.
Марката е инвестирала и в уелнес преживявания и ретрийт курсове, като например този в луксозна яхта (която превърна в плаващ СПА център по река Сена) и сътрудничеството с Royal Scotsman, оператор на луксозни влакове във Великобритания.
Разликата между тези примери, според Сердари, е в клиентите, до които достигат.
„Красивият поп-ъп е насочен към основата на пирамидата, защото усилва силата на бранда за масите. Докато СПА центърът е насочен към върха: той е толкова луксозен, защото изисква време и ангажимент от клиента.“
Разширяването на Dior в сектора на благосъстоянието е в съответствие с по-широката мисия да вдъхнови клиентите си да „изживеят“ марката по различни начини, освен просто да носят дрехите й.
Лъскавият бутик с площ от 10 000 квадратни метра в Париж, който отвори врати през 2022 г. след повече от две години ремонти, предлага и галерия, два ресторанта, ръководени от известния френски шеф-готвач Жан Имбер, няколко градини, VIP апартамент за клиенти и др.
Описвайки луксозните бутици като „област на услугите“, Сердари отбелязва, че най-големите марки „се опитват да разберат какъв тип услуги са най-подходящи за техните VIC“, особено тези с най-високи разходи.
Chanel например отвори частни бутици за своите най-важни клиенти, като започва от ключови азиатски градове. Balenciaga има специален магазин за Haute Couture в Париж. Миналата година Bottega Veneta отвори собствени резиденции, първата от които във Венеция и постепенно ще се разпространи в Азия и САЩ, допълва още CNN.