Луксозната платформа за абонаментен шопинг Vivrelle, която позволява на клиентите си да наемат дизайнерски стоки, представя нов инструмент с изкуствен интелект, който носи името Ella. Инструментът е част от партньорска кампания на компанията с модните търговци Revolve и FWRD.

Новата функционалност е един от първите примери за сътрудничество между три търговци, които обединяват усилия, за да предложат персонализирано AI изживяване. Revolve и FWRD са сред популярните дестинации за пазаруване на дизайнерски облекла, като Revolve включва и секция за pre-owned мода.

AI инструментът предлага препоръки за наемане или покупка на артикули от трите платформи, за да се изгради завършен тоалет. Клиентите могат да задават критерии като „облекло за моминско парти“ или „какви дрехи да взема за пътуване“, а системата ще генерира предложения, като обединява продукти от Vivrelle, FWRD и Revolve. Поръчката се финализира в една обща количка през платформата на Vivrelle.

Колкото повече един потребител използва Ella, толкова по-точни стават препоръките – модният еквивалент на въпроса, който задаваме към ChatGPT: „Какво да облека в Маями за уикенд с приятелки?“

„Ella е в процес на разработка от доста време насам“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на Vivrelle Блейк Гефън в интервю за TechCrunch. „Отне ни около година да изградим и пуснем продукта.“

Vivrelle, която по-рано тази година обяви финансиране от 62 млн. долара в Series C рунд, вижда в новия инструмент начин да премахне напрежението от „опаковането на багаж за ваканция или ежедневния избор на облекло“.

Това е второто AI решение, което трите компании представят в колаборация. По-рано през 2025 г. те пуснаха функцията Complete the Look, която предлага допълнения към вече избрани артикули в количката. Ella обаче издига идеята за персонализирани модни препоръки на следващо ниво.

„С Ella даваме на членовете си максимална гъвкавост и избор – да пазаруват или заемат дрехи с лекота, чрез разговор, който може да бъде толкова подробен или кратък, колкото те пожелаят, точно като с истински стилист,“ обяснява Гефън. „Горди сме, че сме първият бранд, който интегрира наем, препродажба и търговия на дребно в едно безпроблемно омниканално изживяване.“

Желанието за персонализирано пазаруване не е ново. Още във филма Clueless от 90-те години Чер избираше тоалети от дигитализиран гардероб. Днешният AI бум обаче превръща тази фантазия в реалност, като дава възможност на модните компании да създават свои платформи и да привличат милиони инвестиции.

С Ella, Vivrelle, Revolve и FWRD залагат на синергия между технологии и потребителски навици – комбинация, която може да промени не само начина, по който пазаруваме, но и това как мислим за самата стойност на луксозната мода.