Ferrari започва да приема плащания в криптовалута за своите луксозни спортни автомобили в САЩ и ще разшири схемата в Европа след настоявания от страна на богатите клиенти на компанията.

Това казва пред Reuters Енрико Галиера, главен маркетингов и търговски директор на италианския производител.

Инициативата идва в момент, в който голяма част от най-големите и ликвидни компании се отклоняват от крипто плащанията, тъй като нестабилността на биткойн и други токени ги прави непрактични за търговия. Сред тях е и производителят на електрически автомобили Tesla, който през 2021 г. започна да приема плащания в биткойн, най-голямата крипто монета, преди изпълнителният директор Илон Мъск да ги спре поради опасения за околната среда. Въпреки че някои криптовалути, като втората по големина етер, подобряват енергийната си ефективност, биткойнът все още предизвиква критики за своя енергоемък добив, посочва Reuters.

3 години за ново Ferrari: Бройките остават лимитирани, въпреки търсенето

Галиера обаче казва, че пазарът на криптовалутите полага усилия да намали въглеродния си отпечатък чрез въвеждането на нов софтуер и по-голямото използване на възобновяеми източници. „Нашата цел да постигнем въглеродна неутралност до 2030 г. по цялата верига на стойността е абсолютно потвърдена“, посочва той в интервю за Reuters.

Решението на Ferrari за новата възможност за плащане е дошло в отговор на искания от пазара и дилърите, тъй като много от клиентите инвестират в крипто.

„Някои са млади инвеститори, които са изградили състоянието си около криптовалути“, казва Галиера. „Други са по-традиционни инвеститори, които искат да диверсифицират своите портфейли.“

Галиера не уточнява броя на автомобилите, които Ferrari очаква да продаде чрез крипто. Компанията е изпратила над 1800 автомобила в своя американски регион през първата половина на тази година.

Поръчките са силни и напълно резервирани до 2025 г., но компанията „иска да тества тази разширяваща се вселена“, посочва маркетинг мениджърът на Ferrari.

„Това ще ни помогне да се свържем с хора, които не са непременно наши клиенти, но могат да си позволят Ferrari“, допълва той.

Ferrari за 30 млн. долара е най-скъпото автобижу на търговете в МонтерейОбщата сума на продажбите на над 1200 автомобила на пет търга в Монтерей и Пебъл Бийч, достигна 397 млн. долара

Италианската компания, която през 2022 г. продаде 13 200 автомобила, чиито цени започват от над 200 000 евро ($211 000) и достигат до 2 милиона евро, планира да разшири крипто схемата в Европа до първото тримесечие на следващата година и след това в други региони, където криптовалутите са законно приети.

Европа, Близкият изток и Африка (EMEA) е най-големият пазар на Ferrari, представляващ 46% от общите доставки на автомобили през първата половина на тази година.

„Интересът е еднакъв в САЩ и Европа, не виждаме големи разлики“, казва още Галиера.

Държавите, в които криптовалутите са ограничени, включват Китай.

Ferrari се обръща към един от най-големите процесори за плащане с криптовалута, BitPay, за началната фаза в САЩ и ще позволи транзакции в биткойн, етер и USDC - едни от най-големите стейбълкойни. Ferrari може да използва други процесори за обработка на плащания в различни региони.

„Цените няма да се променят, няма допълнителни такси, ако плащате чрез криптовалути“, казва още Галиера.

Bitpay незабавно ще превръща плащанията в криптовалута в традиционна от името на дилърите на Ferrari, така че те да бъдат защитени от колебания в цените.

BitPay ще гарантира, че виртуалните валути идват от легитимни източници, а не по линия на престъпна дейност, казва още търговският директор на Ferrari. По-голямата част от дилърите на компанията в САЩ вече са се включили или са на път да се съгласят със схемата. „Убеден съм, че скоро и други ще се присъединят“, казва Галиера.