Акциите на Mercedes-Benz се понижиха в четвъртък, след като германският производител на автомобили отчете спад в печалбата и приходите за третото тримесечие на 2023 г. заради предизвикателствата, свързани с конкуренцията в сегмента на електрическите превозни средства.

Към 16:00 ч. българско време листнатите във Франкфурт акции на компанията падат с над 6%, отбелязвайки най-лошия си ден от 4 май, според данни на LSEG.

Компанията заяви, че се е сблъскала с „потисната пазарна среда, белязана от интензивна ценова конкуренция“, особено при електромобилите.

По време на разговор с анализатори относно резултатите, главният финансов директор Харалд Вилхелм описа EV пазара като „доста брутално пространство“, съобщава Reuters.

Изказването му идва на фона на стратегията на някои традиционни производители да продават електромобили на по-ниска цена от тези с ДВГ – въпреки по-високите производствени разходи.

„Едва ли мога да си представя, че сегашното статукво е напълно устойчиво за всички“, коментира Вилхелм, цитиран от информационната агенция.

Печалбата на групата преди лихви и данъци (EBIT) е паднала със 7% до 4,8 милиарда евро (5,06 милиарда долара) през третото тримесечие на 2023 г. Приходите са намалели с 1,4% до 37,2 милиарда евро, под консенсусната оценка, тъй като продажбите на леки автомобили са спаднали с 5%, отчасти поради предизвикателствата във веригата за доставки.

Как китайският EV шик хвана западните автопроизводители „спящи зад волана“Китайските производители на електромобили заплашват 100-годишната хегемония на традиционни западни автомобилни марки. Как започна всичко и как ще продължи?

Инфлацията също в сред ключовите предизвикателство за компанията, заедно с проблемите с веригата за доставки и загубите от валутни курсове.

Резултатите показват, че общите продажби на автомобили за първите девет месеца на годината са били приблизително стабилни, с ръст в Германия и спад в Китай.

Mercedes-Benz се стреми към 50% глобални продажби на хибриди и електромобили до 2025 г., като след това ще пуска само електрически модели. Компанията заяви в четвъртък, че остава ангажирана с тези цели.

Въпреки бавния старт на прехода към електрически превозни средства, производителите на ДВГ автомобили обявиха амбициозни цели през последните години, но са изправени пред силна конкуренция от Tesla на Илон Мъск и много китайски играчи, сред които BYD, подкрепян от Уорън Бъфет.

Делът на Mercesdes в продажбите на изцяло електрически превозни средства е нараснал от 6% на 11% през първите девет месеца на годината, показват още резултатите.