Google инвестира 550 млн. долара в Китай
Технологичният гигант Google обяви, че ще инвестира повече от половин милиард долара във втората по големина онлайн платформа в Китай - JD.com.
Вложението от 550 млн. долара се осъществява в брой и е част от стратегическото партньорство между двете компании, информира CNBC.
Google ще получи срещу инвестицията си 27 млн. обиконовени акции на JD.com при цена от 20.29 долара за брой.
Това се равнява на цена от 40.58 долара за американските депозитарни разписки, издадени от JD.com през 2014 г. и търгуващи се на Nasdaq.
От двете технологични компании обявиха, че ще работят за изграждането на инфраструктура, която ще позволи по-доброто персонализиране при пазаруването.
От JD.com също така информираха, че планират да добавят редица продукти за продажба в САЩ и Европа чрез Google Shopping.
Маркетплейсът позволява на потребителите да сравняват цените за отделните продукти на сайтовете на онлайн търговците.
Когато компаниите, като JD.com, си партнират с Google, това дава на продуктите им видимост и същевременно удобство за потребителите да ги купят онлайн.
Онлайн пазаруването пък е важно за Google, тъй като по този начин компанията остава конкурентна в този сегмент, който за момента е доминиран от Amazon.
Партньорството ще позволи на JD.com да продава на потребители извън Китай. Основателят на компанията Ричат Лиу заяви пред CNBC, че търговската война между САЩ и Китай ще свърши зле и че много от американските брандове ще пострадат от нея.
Китайската компания се бори агресивно с конкурента си Alibaba на Джак Ма за завземането на все по-голям дял от онлайн пазаруването. Двете компании инвестираха значителни средства в технологиите и логистиката, позволяващи им спечелването на нови клиенти.
Например, JD.com в момента тества доставките с дрон в слабонаселените китайски райони, с което се очаква да се постигне нисък логистичен разход.
Компанията е подкрепена и от друг голям играч на пазара в Китай – Tencent, притежаваща онлайн приложението за чат WeChat. Това позволява на JD.com да продава директно на потребителите на платформата.