Обвързано с дигиталния свят още по рождение, младото поколение Z притежава уникален набор от силни страни, но и предизвикателства в екипната работа, което стимулира компаниите да проучват иновативни стратегии за използване на пълния им потенциал.

Джени Фернандес, опитен стратег в областта на маркетинга и брандинга, споделя пет ключови стратегии в материал на FastCompany, за преодоляване на разликите в културите на различните поколения, които пречат на новите играчи да се развиват в бизнес сътрудничеството.

Повече контакти лице в лице

Дигиталното възпитание на Gen Z може неволно да ги изолира от професионалните взаимоотношения на живо.

Преобладаващата онлайн среда, в която те навлязоха по време на пандемията, ограничава опита им в изграждането на трайни контакти. Фернандес подчертава, че в работната етика на Gen Z трябва да се наблегне на това да гледат към техните колеги като личности, а не само като дигитални профили или имейл адреси.

За да се преодолее мисленето "аз вместо ние", което може да възникне от дигиталната изолация, е от решаващо значение да се даде приоритет на стратегии, които установяват значими връзки лице в лице между колегите.

От Бил Гейтс до Тейлър Суифт: Финансовите идоли на поколението ZTрима от четиримата най-богати хора в света заемат челните места за примери за финансов успех сред младите

Култивиране на търпение и постоянство

Възпитани в епохата на инстантната гратификация, очакванията на Gen Z за бързи резултати се сблъскват с постепенната и понякога трудоемка природа на сътрудничеството.

За да бъде приведен начинът им на мислене в съответствие с натуралния процес на колаборацията, компаниите могат да въвеждат общи сесии за стратегическо планиране и коучинг програми.

Тези инициативи демонстрират стойността на устойчивата работа в екип, като акцентират върху колективните постижения, които са резултат от дългосрочна концентрация и усилия.

Поколението Z затяга коланите: 73% променят живота си заради инфлациятаМладото поколение е изправено пред уникални финансови предизвикателства в сравнение с по-възрастните, отчитат експерти

От индивидуален стремеж към екипен успех

Фокусът на Gen Z върху личния успех и конкурентоспособността може да попречи на сътрудничеството с другите поколения.

Мениджърите трябва да внушат, че сътрудничеството не е игра с нулев резултат и да създадат ясна връзка между индивидуалния успех и общите цели на екипа.

Като насърчават културата на колективните постижения, организациите могат да стимулират Gen Z да вижда по-голямата картина, поставяйки сътрудничеството над самосъхранението.

Страх от изключване е новата епидемия за работещите дистанционно служителиСтрахът от изключване (fear of switching off) е сходен със страха от пропускане (fear of missing out), обясняват психолози

Умения за определяне на приоритети

С достъпа си до изобилие от информация, младите професионалисти се нуждаят от ефективни умения за филтриране и приоритизиране на данни.

Различните индустрии могат да предлагат семинари за управление на времето и вниманието, поставяне на цели, дори и такива по емоционална интелигентност, за да подобрят тези умения.

Освен това, осигуряването на достъп до дигитални инструменти и платформи за контрол върху информацията, като например инструменти за управление на проекти и комуникация, може да даде възможност на новото поколение да допринася ефективно за съвместни проекти, без да се поддава на информационно претоварване.

„С един инч по-висок“: Стратегията на успешните менториКогато помагате на другите за тяхното себеоткриване, усъвършенстване и постигане на целите, вие подобрявате и собственото си личностно развитие

Силата на взаимоотношенията с връстници и менторството

Gen Z процъфтява, когато е заобградено от подкрепяща среда.

Менторството, взаимоотношенията с колеги, както и "най-добрия приятел на работното място" могат да насочат професионалистите към тънкостите на сътрудничеството.

Компаниите могат да организират събития и дейности за сплотяване на екипа, за да насърчават сближаването с колегите и създаването на истински приятелства, допринасяйки за чувство на принадлежност и общност на работното място.

С прилагането на тези стратегии, работодателите могат да проправят пътя на Gen Z към културата на сътрудничеството, като използват техните уникални силни страни и се справят с предизвикателствата от сблъсъка между различните работни методи, за да създадат по-приобщаваща и ефективна екипна среда.