Индустрията за производство на спиртни напитки преодолява икономическите трудности, за да отговори на променящите се предпочитания на потребителите и да намали господстващото положение на бирата, съобщава CNBC.

Пазарният дял на приходите от спиртни напитки е нараснал от 28,7% през 2000 г. до 42,1% през 2022 г., надминавайки бирата за първи път в историята, според Съвета за дестилирани спиртни напитки на САЩ. Според него бирата има 41,9% пазарен дял.

Търговската организация, която празнува своята 50-годишнина, проведе годишната си конференция тази седмица в Чикаго. На събитието се събраха ръководители на компании за спиртни напитки, търговски лидери, експерти по дестилация и заинтересовани страни от бранша, за да разгледат основните тенденции, които стимулират, но и забавят растежа в бранша през тази година.

Въпреки проблемите във веригата за доставки и високата инфлация, алкохолната индустрия има за какво да вдига тостове в наши дни, казва Крис Суонгър, президент и главен изпълнителен директор на DISCUS.

"Това е страхотна американска история на успеха", заяви той по повод превъзходството на индустрията в пазарния дял. "Фокусирани сме върху това да продължим напред чрез постоянство и като гарантираме, че всички положителни тенденции, които наблюдаваме, ще продължат."

Как се става милиардер, произвеждайки бира по стара семейна рецептаАко предпочитате да бъдете богат пред щастлив, вие сте социопат, казва Кох

Тъй като индустрията за спиртни напитки се стреми да запази първото си място тази година, на фона на опасенията от рецесия, лидерите на индустрията очертаха ключови тенденции, които според тях, оформят бизнеса днес.

1. Марките на известните са в центъра на вниманието

Все повече известни личности инвестират времето и парите си в бизнеса с алкохолни напитки.

От филмови звезди до спортисти, модели и музиканти, знаменитости от всякакъв тип подкрепят марки, участват в дестилацията, определят вкусовите профили или създават партньорства в индустрията.

Тези споразумения се оказват доходоносни.

През 2017 г. Джордж Клуни и неговите съдружници продадоха бързо развиващата се марка текила Casamigos на Diageo за 1 млрд. долара, което мотивира и други да се включат в акцията.

"Видях, че има много успехи в областта на текилата за знаменитости и това ме заинтригува", заяви Марк Уолбърг по време на панела на конференцията в Чикаго.

"Имам няколко приятели, които са успешни в този бизнес, и ми харесва да ги побеждавам във всичко, което правя", шегува се Уолбърг. "Но това е нещо повече от името", добавя той. "Всичко, което правим от самото начало, е свързано с качеството на продукта."

Уолбърг се присъединява към други високопоставени личности в алкохолния бизнес, включително Райън Рейнолдс, Дуейн Джонсън, Майкъл Джордан, Дейвид Бекъм и други.

2. Потребителите харчат повече за премиум и държат на качеството

По време на пандемията потребителите развиха вкус към по-качествени спиртни напитки и свикнаха да консумират извън бара.

Луксозните марки са се увеличили с 4% през 2022 г. в сравнение с 2021 г., според DISCUS. Данните на групата не проследяват дела, който луксозните марки имат като цяло на пазара на спиртни напитки.

Тенденцията, характеризираща се с готовността на потребителите да харчат повече за премиум качество, доведе до бум в продажбите на текила, американско уиски и други спиртни напитки. Продажбите на текила са нараснали с 21%, а на американско уиски - с 19% през 2022 г., съобщи DISCUS.

Същевременно предварително смесените коктейли, включително напитките на спиртна основа RTD, са по петите на тази тенденция. През 2022 г. категорията ще нарасне с 35,8% до 2,2 млрд. долара в продажби.

Официално: Алкохолът вече не е модерен Как едно движение, започнало през 2018 г., стана мейнстрийм – и доведе до трезва Нова година

Марките задоволяват жаждата за RTD напитки на спиртна основа, като разнообразяват продуктовите си предложения. Успешен пример е Holla Spirits, базирана в Пенсилвания компания за производство на водка, която навлезе в пространството на RTD напитките миналата година с линия коктейли на основата на водка и кокосова вода. Вкусовете им включват лайм, диня и папая.

3. Мания към напитки без или с ниско съдържание на алкохол

През последните години големите алкохолни компании, сред които Heineken, Anheuser-Busch InBev и Molson Coors се присъединиха към манията по безалкохолните и нискоалкохолните напитки.

Търсенето на тези алтернативи нарасна сред потребителите, които искат да пият по-малко, или сред тези, които искат да се въздържат по здравословни или лични причини.

Според анализа на пазара на напитки на IWSR през 2022 г. обемът на бирата и сайдера, виното, спиртните напитки и RTD продуктите без и с ниско съдържание на алкохол е нараснал с повече от 7% на 10 ключови световни пазара.

Французите започват да опитват вкуса на безалкохолното виноКампаниите за вредите от употребата на алкохол постепенно започват да влияят на обществото

"Особено по-младите поколения пият по-малко и с по-голямо внимание, когато го правят", казва Тобин Лудвиг, съосновател на Hella Cocktail. Компанията използва ботанически аромати и подправки, за да придаде на линията си от безалкохолни напитки ударна сила.

"Вече не се нуждаете от алкохол, за да общувате и да се забавлявате. Всъщност за мнозина алкохолът е възприеман като вреден фактор и изборът на безалкохолни варианти вече е социално приемлив", добавя той.

4. Клиентите искат напитки с история

Днешните потребители все повече искат да се чувстват свързани с марки, които споделят техните ценности.

Компаниите се възползват от тази възможност, като подчертават усилията си в областта на устойчивото развитие, приноса към местните общности и ангажиментите към многообразието. Тенденцията ще продължи, тъй като потребителите все по-ясно изразяват своите приоритети.

Повече от всякога марките използват екологични опаковки за своите продукти като начин да ограничат екологичния си отпечатък. През последните години популярност придобиха и занаятчийските спиртни напитки, обикновено произвеждани от малки дестилерии, които използват местни съставки и материали. Освен това марките удвояват инициативите, свързани с разнообразието.

След две години: Как пандемията промени навика ни да пием алкохолИзолацията и новите условия на труд и живот създадоха нови практики и ни накараха да осъзнаем какво количество алкохол пием

Джомари Пинкърд, главен изпълнителен и управляващ директор на Pronghorn, заяви, че това "е не само социално благо, но и добър бизнес за всички".

Компанията провежда инкубаторни и акселераторски програми за развитие на тъмнокожи таланти в алкохолната индустрия. Проучванията на компанията установяват, че макар тъмноокожите американци да представляват 12% от потребителите на алкохол във всички категории, те съставляват едва 7,8% от работната сила в сектора и 2% от ръководителите в индустрията.

Пинкърд заяви, че това "би трябвало да е тревожно за акционерите", тъй като потребителите стават все по-съзнателни за начините, по които марките взаимодействат с маргинализираните общности.

5. Проблемите във веригата на доставките и високата инфлация остават

Нарастващите разходи за стъклени бутилки, петрол, използван за превоз на товари и други части от сложната екосистема на алкохолната индустрия са предизвикателство за компаниите.

В някои случаи смущенията във веригата за доставки доведоха до увеличение на цените, което се отрази на потребителите.

Европейската алкохолна индустрия пита Дъблин: Защо, г-н здравен министър? Ирландия иска да въведе етикети със здравни предупреждения на опаковките на бутилките с алкохолни напитки

Отрасълът отбеляза известно облекчение след отмяната на ответните мита на ЕС и Обединеното кралство върху американското уиски. Това позволи на производителите на дестилати да стъпят отново на тези ключови пазари.

Лиза Хоукинс, ръководител на отдела за комуникации и връзки с обществеността в DISCUS, заяви, че е "изключително важно тези мита да бъдат премахнати за постоянно", за да се запази динамиката в производството на спиртни напитки.

Ако не бъде постигнато споразумение по-късно тази година, от януари върху всички американски уискита ще бъде наложена 50% такса на ЕС.