Spotify сключи нов многогодишен договор за партньорство с водещия Джо Роугън, чието изключително популярно предаване скоро ще бъде достъпно и в конкурентни платформи, включително YouTube и Apple Podcasts.

Компанията обяви подновеното споразумение в публикация в корпоративния си блог.

“Предстои ни още много, включително това, че предаването скоро ще бъде достъпно на допълнителни платформи. JRE остава кралят на подкаста, като постоянно се класира като най-слушан в световен мащаб”, се посочва в публикацията.

По силата на предишна многомилионна сделка подкастът The Joe Rogan Experience беше излъчван ексклузивно за Spotify от 2020 г. насам.

Грешки на растежа: Spotify води в аудио стрийминга, но къде са печалбите?Компанията прави опити да се разрасне отвъд музиката, за да запази водещата си позиция, но все още ѝ е трудно да печели устойчиво

Този ход е в рамките на преработената стратегия на компанията за отказ от ексклузивни права за стрийминг в полза на по-широко разпространение.

Новият договор е на стойност до 250 млн. долара, предвид многогодишния си срок, съобщава The Wall Street Journal.

Пактът включва предварителна минимална гаранция в допълнение към споразумение за споделяне на приходите въз основа на продажбите на реклами, добавя WSJ.

През годините Роугън си създаде огромна аудитория, която слуша дългите му, обширни интервюта с различни гости, включително комици, спортисти, учени и любители на конспиративни теории.

Spotify съкръщава още 17% от екипа си под натиск за рентабилност и печалбаДаниел Ек коментира, че намаление в такъв размер ще се почувства изненадващо голямо, като се има предвид неотдавнашният положителен отчет за приходите

"Няма сценарий за това, което ще говорим, и всичко се случва в реално време", казва той в интервю за блога на Spotify.

"Това е просто истински органичен разговор с хора, които се забавляват, което е нещо, с което всички можем да се свържем и нещо, което всички обичаме да правим. Тези разговори промениха неизмеримо начина, по който мисля за живота, и продължават да го правят."

The Joe Rogan Experience е неизменно най-популярният подкаст на Spotify, но също така е и чест повод за спорове в компанията.

Платформата Rumble предлага 100 млн. долара за предаването на Джо РоганОфертата идва броени дни след като Роган беше принуден да се извини за използването на расови обиди в своите предавания

През 2022 г. Spotify беше подложена на огромен натиск да се откаже от Роугън заради коментарите му срещу ваксината за коронавирус и използването на расови обиди.

През февруари в същата година, главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек осъди расисткия език на водещия, но заяви: "Не вярвам, че заглушаването на Джо е отговорът".

The Joe Rogan Experience стартира на 24 декември 2009 г. и досега е натрупал над 2200 епизода, всеки от които е със средна продължителност 2-3 часа.

Акциите на Spotify затвориха с ръст от 3,51 долара, или близо 2%, до 222,47 долара в петък.