Tesla изтегля почти всички електромобили, които е продала в САЩ, заради проблеми с предупредителните светлини, Това е най-големият случай на актуализиране на автомобили до момента и последното от поредица неуспехи за производителя.

"Предупредителните светлини с по-малък размер могат да затруднят четенето на критичната информация за безопасността на арматурното табло, което увеличава риска от катастрофа", заяви Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ.

Изтеглянето засяга до 2,19 млн. електромобила, продадени между 2012 и 2024 г. Те ще получат “over-the-air” поправка на софтуера, заявиха от Tesla.

Изпълнението на поправката вероятно няма да е скъпо, но изтеглянето все пак може да влоши репутацията на компанията, тъй като е свързано с редица проблеми с безопасността, отбелязва The Wall Street Journal.

През декември Tesla започна същото с около два милиона автомобила, за да актуализира софтуера на Autopilot и да инсталира нови предпазни мерки за предотвратяване на злоупотреби от страна на водачите.

След пускането на актуализацията в САЩ регулаторите за автомобилна безопасност получиха десетки оплаквания относно направените промени в Autopilot, което е необичайно голям брой за толкова кратък период.

Tesla изтегля над милион електромобила заради проблемГлавният изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск разкритикува използването на термина „изтегляне“

Сред тях има шофьори, които твърдят, че предупрежденията са станали прекомерни и се задействат при изпълнение на рутинни задачи.

Анализ на WSJ от август на кадри от катастрофа в Тексас показва, че системата Autopilot на Tesla не е успяла да разпознае спрели автомобили с включени аварийни сигнали. Това е една от 16-те катастрофи с електромобилите, които се разследват от регулаторните органи.

Миналия месец компанията проведе най-голямото си изтегляне в Китай заради подобни проблеми с функциите за подпомагане на водача.

Този ход бе предприет на фона на ожесточената конкуренция за Tesla на най-големия автомобилен пазар в света, където тя изостава от BYD.

Главният изпълнителен директор Илон Мъск получи личен удар по-рано тази седмица, когато съдия от Делауеър постанови да анулира пакета му от компенсации в размер на 55,8 млрд. долара.

Това се случи след като установи, че процесът за договаряне на възнаграждението му е бил "дълбоко опорочен".

Tesla на автопилот се блъсна в спряла полицейска колаПо-рано този месец американските власти започнаха разследване на автопилота на Tesla след поредица от сходни инциденти с паркирани коли на реда

Решението е сериозен неуспех за Мъск, който през последните години се нареждаше на първо място в класацията на най-богатите хора в света, пише WSJ.

В четвъртък той заяви, че Tesla ще проведе гласуване на акционерите за това дали да премести регистрацията на компанията от Делауеър в Тексас.

"Никога не регистрирайте компанията си в щата Делауеър", написа Мъск в X след публикуването на решението.

Този ход беше широко разглеждан като реакция на Мъск на несправедливото според съдебно изказване, като не стана ясно дали акционерите на Tesla ще одобрят подобен ход.

Понастоящем милиардерът притежава около 13% от производителя на електромобили, което го прави най-големия му акционер.