Google Plus, създадена като основен конкурент на социалната мрежа Facebook, бързо започна да губи популярност. Количеството на ежедневно създаваните съобщения намалява повече от двойно от старта на мрежата досега.

Потребителите няма какво да споделят в Google Plus, тяхното внимание не е привлечено от приложенията и съдържанието. При това Facebook лишава Google Plus от основното му конкурентно предимство, създавайки настройки за защита на информацията.

По данни на компания, която обслужва мрежата, през последния месец на всеки потребител на Google Plus се падат 0.4 съобщения на ден, докато в началото те бяха 1.4.

Своя собствена социална мрежа Google стартира през юни 2011 г., като според създателите си тя трябваше да се превърне в основен конкурент на Facebook.

Компанията залагаше на предоставяне на достъп до информацията според настройките, направени от самия потребител.

Освен това тя искаше да предложи на претоварените с „приятели във Facebook" потребители възможност да създадат „кръгове" с различни възможности за достъп- например „приятели от събота вечер", „роднини", „колеги и шеф", за да „предаде всички нюанси и богатство на обмена на информация".

Макар че за няколко месеца аудиторията на Google Plus се увеличи на 25 млн. души, възможността за широк обмен на информация така и не се използва, включително и бутонът +1, еквивалент на Like във Facebook.

Не помогна и връзката с микроблога Twitter.

89n - компанията, наета да осъществява тази връзка коментира, че „новите ни играчки ни писват, веднага щом спрат да блестят".

„Ние все по-малко слушаме за Google Plus, получаваме все по-малко съобщения и уведомления по Gmail и все по-рядко влизаме на страницата на социалната мрежа, защото там няма да какво да проверяваме", коментира експерт от TechRadar.com.