Успели CEO-та споделят кой е най-ценният съвет, който са получавали
Никой не успява сам. Тези, които са на върха, също са слушали съвети от хора, на които са имали доверие.
Вижте какво споделят някои от най-успешните бизнесмени в света, по отношение на съветите, които са получавали:
Тери Лундгрен, CEO на Macy's
Съветът е от Джийн Рос – човекът, който е наел Лундгрен на работа в Bullock:
„Няма да правиш това цял живот. Има лимит на периода, в който ще се занимаваш с това. За това си върши работата наистина добре. Ако я вършиш наистина, ама наистина добре, хората ще го забележат и ще се издигнеш на следващото ниво. Върши и него максимално добре и ще се издигнеш към още по-добро ниво.“
От интервю за The New York Times през 2009 г.
Ричард Брансън, основател и председател на Virgin Group
“Майка ми винаги ме е учила никога да не се обръщам назад със съжаление, а да продължавам напред. Винаги съм се изумявал на това колко много енергия губят хората в това да съжаляват за някоя минала грешка, вместо да вложат тази енергия в следващия си проект. Аз се забавлявам да ръководя всички бизнеси на групата – една грешка никога не е нещо лошо, тя е само повод да научиш урок.“
Из интервю за The Good Entrepreneur
Мариса Майер, вицепрезидент на Google
“Моят приятел Андре веднъж ми каза „Мариса, ти прекалено много се стараеш в това да направиш най-добрият избор, но аз не виждам нещата така. Това, което аз виждам, са няколко добри избора и ти вземаш един и го превръщаш в невероятен. Това е един от най-добрите съвети, които съм получавала“
Из интервю за Social Times
Лойд Бланкфайн, председател и CEO на Goldman Sachs
През 80-те неговият шеф в Goldman му казал:
„Първо, изслушвай мненията на твоите хора преди да им дадеш своето. И второ, знай, че твоите хора много ще се влияят от начина, по който се държиш по време на стресови ситуации.“
От интервю за CNNMoney през 2009 г.
Морийн Чике, CEO на Chanel
Мики Дрекслер, тогава CEO на Gap, веднъж й казала:
„Ще ти дам един много полезен съвет. Ти си прекрасен търговец, но трябва да се научиш да слушаш.“
От интервю за Harvard Business Review през 2008 г.
Тори Бърч, съосновател на Tory Burch
“Когато създавах компанията всички ми казваха да не я лансирам като компания за търговия на дребно, защото рискът е много голям. Казаха ми да започна като търговец на едро, за да тествам ситуацията. Това беше традиционният начин. Но Глен Сенк, тогава CEO на Urban Outfitters и мой ментор, ми каза да следвам инстинкта си и да поема риска, ако вътрешно го усещам така. Аз исках да създавам един нов поглед на търговията на дребно.“
Из интервю за CNN Money от 2009 г.
Ерик Щмид, изпълнителен директор на Google
“Намирай начин да казваш „Да“ на новите неща. Казвай да на нова държава, на нови приятели, на всичко ново. Чрез думата „Да“ си получил първата си работа, и втората, и съпругата си и дори децата си.“
Уорън Бъфет, председател и CEO на Berkshire Hathaway
Томас Мърфи, един от директорите в BH му казва:
„Никога не забравяй Уорън – винаги можеш да кажеш на някой да отиде по дяволите и утре. За това дръж си устата затворена днес и виж дали и утре ще мислиш така.“
От интервю за Yahoo от 2010 г.
Лари Пейдж, съосновател на Google
“Като студент в Станфорд имах около10 различни идеи за това с какво искам да се занимавам. Една от тях беше да разуча линковата структура на интернет. Моят съветник Тери Уиноград избра тази идея и каза „Тази звучи добре. Благодаря му за това.“
Из интервю за CNN Money от 2009 г.
Бил Гейтс, председател на Microsoft
“Уорън Бъфет ме е научил на много неща. Той ме накара много отдавна да се замисля за това, че един ден ще имам възможността да раздам богатството си. И така, наистина десетилетия преди да основем фондацията, аз четях за филантропите от миналото, за това какво са направили и какво е излязло.“
От интервю за ABC News през 2012 г.
Хауърд Шулц, CEO на Starbucks
„Джим Синегал, основателят на Costco ми даде фантастичен съвет, когато ние бяхме тръгнали по грешен път. Помолихме го да погледне нашия план и той каза „Не искам да съм груб, обаче това е точно онова, което не бива да се прави. Ето какво трябва да направите... И беше прав. Това, което той каза в общи линии беше, че да загубиш постоянните си клиенти и да се опиташ да си ги върнеш след рецесията е доста по-добре, отколкото да търсиш нови клиенти.“
От интервю за The Entrepreneurs' Organization през 2012 г.
Мария Бартиромо, водеща в CNBC
“Майка ми казва „Трябва да имаш кожа на алигатор. Не вярвай на хубавите неща и със сигурност не вярвай на лошите. В крайна сметка приех, че тя е права. Така че ако видя в някое списание, че някой е говорил хубави неща за мен, най-вероятно няма да ги прочета, за да не би един ден да стигна до там, че да почна да вярвам на собствените си прес релийси.“
От интервю за Business Insider през 2010 г.
Джим Роджърс, председател на Rogers Holdings and Beeland Interests
“Купувай на ниски цени и продавай на високи, Когато отидох на Уолстрийт всички стари пушки казваха „Разгадай парите и ще разгадаеш всичко.“
Ричард Парсънс, бивш председател на Citigroup
Съвет от Стив Рос, бивш CEO на Time Warner
“Само помни, бизнесът е малък, а животът е дълъг. Ще видиш тези хора отново.“
Мохамед Ел Етиан, CEO на PIMCO
“Спомням си, че питах баща ми защо са ни нужни 4 вестника и той ми каза „Ако не четеш различни гледни точки, умът ти ще се затвори и ще станеш роб на една единствена гледна точка, в която никога няма да се съмняваш.“
Кенет Бърдик, президент на Blue Cross & Blue Shield of Minnesota
Много хора са ми казвали „Заобиколи се с добри хора. Нека част от тях да са хора, които мислят различно от теб. Заобиколи се с хора, които имат различен опит от твоя. В бизнеса най-важното нещо е екипът.“
Питър Суинбърн, президент на Molson Coors
“Веднъж шефът ми поиска да се заема с нещо, което беше обратното на това, с което се занимавах до тогава. И ми каза „не ме интересува какво ще правиш, стига да не правиш нещо, което вече сме правили.“
Бонус: Бен Силбермън, съосновател на Pinterest
“Не слушай съвети много-много. Повечето хора, които раздават много съвети (с малки изключение) силно генерализират.“
„ Всяка компания проправя своя пътека и основателите са под голям натиск да направят така, че тяхната компания да бъде последната успешна компания, която хората ще запомнят.“