10-те неща, които убиват най-много продуктивността в работата
Изглежда, че всеки чуваме за някаква нова технологична форма, създадена да ни пести време, да повишава нашата производителност и да максимизира представянето ни на работното място.
Според ново проучване на CareerBuilder обаче, използването на технологии всъщност е един от най-големите убийци на продуктивността на работното място.
В проучването, което е проведено онлайн от Harris Poll по поръчка на CareerBuilder, са участвали 2 138 професионалисти от сферата на човешките ресурси, както и 3 022 служители на пълен работен ден в частния сектор. Те са отговаряли на въпроса "Какво кара служителите да губят най-много време в офиса?"
Пет от десетте най-често споменавани причини са свързани с използването на технологии.
Точно половината от всички участници са посочили телефона като нещото, което забавя най-много продуктивността. В същото време 39% споделят, че сърфирането в интернет също понижава продуктивността, а 38% обвиняват по-конкретно социалните медии. Около една четвърт от участниците (23%) казват, че служителите се разсейват най-много от електронната си поща, докато 10% твърдят, че продуктивността им е паднала, когато техни колеги пускат телефонните си разговори на високоговорител.
Според Розмари Хефнер вице президент човешки ресурси в CareerBuilder, тези навици, с които се губи ценно време, не само намаляват продуктивността на отделните служители, но могат да навредят и на компаниите като цяло.
Големите спадове в продуктивността обаче могат да бъдат избягвани, според нея.
Хефнър предлага на служителите да планират работния си ден предварително, така че да сведат до минмум нещата, които ги разсейват. "Не насрочвайте среща или не пишете две страници имейл, ако обаждане по телефона или отиване до бюрото на колега ще разреши проблема по-бързо," казва тя. "Трябва да обмисляте как прекарвате времето си."
Ето и кои са 10-те неща, които най-много пречат на продуктивността според проучването:
1. Мобилен телефон/текстови съобщения
2. Клюкарстване
3. Интернет
4. Социални медии
5. Почивки за хапване или за цигара
6. Шумни колеги
7. Срещи
8. Електронна поща
9. Колеги, които се отбиват при вас
10. Колеги, които пускат телефонните си разговори на високоговорител