7 случая, в които можете да лъжете шефа си
Честността е най-добрата политика. Всяко правило обаче има своите изключения.
В своята книга Business Without the Bullsh*t Джефри Джеймс казва, че има някои случаи, в които е уместно да лъжем - дори шефа си.
Вижте в кои:
Когато защитавате колега
Не казваме да прикривате престъпления или нещо, което ще навреди на компанията.
Но ако знаете, че Джон, който се е обадил, че е болен, всъщност не е болен, а е пил до късно в бара снощи, не е нужно да го казвате.
Не бързайте да информирате шефа и кой точно е прецакал дадена задача, дори да знаете.
Когато си търсите друга работа
Може би не сте доволни от сегашната си работа и проверявате редовно обявите? В това няма нищо лошо, всеки има право да проучва своите опции.
Никой обаче не бива да разбира за това. Може дори да бъдете уволнен само за това, че са разбрали, че търсите друга работа, без дори да имате предложение и реално намерение да напускате.
Затова - постарайте се никой да не разбира.
Когато шефът ви попита как изглежда
Джефри Джеймс съветва да не казвате на шефа си, че изглежда зле в каквато и да е ситуация. Самият той признава, че преди време е имал шеф, който оплешивявал и сресвал остатъка от косата по много смешен начин, в старание да замаскира плешивостта.
Никой обаче не смеел да му каже, че изглежда зле, а след време вече било немислимо. „Ако някой му кажеше, че изглежда смешно, това щеше да означава, че е бил смешен в последните 10 години.“
Когато шефът прави плоски шеги
Неписано правило на офиса е, че когато шефът се шегува, всички се смеят.
Дори да чувате шегата за 20-и път, пак трябва да се засмеете, поне малко. Така или иначе – нищо не ви струва да се усмихнете.
Когато глупостта на шефа ви създава повече работа
Шефовете също допускат грешки. И понякога те ви костват време и допълнителна работа.
Ако ваш колега прави това, може да изразите недоволство, но когато става въпрос за шефа ви, си мълчите и толкова.
Ако казването на истината ще ви създаде проблем
Ако шефът ви обича да „разстрелва вестоносците“, старайте се да не сте вие този вестоносец.
Виж още: 7 грешки, които не бива да допускате на работното място
Понякога шефовете просто не искат да чуят истината. Например – през 1990 година Джефри Джеймс работи за DEC. По това време е ясно, че PC-тата вече изместват миникомпютрите.
Всеки, който каже това обаче, си тръгва от компанията. Джеймс също е убеден в тази истина, но не счита за нужно да го признае.
Когато не му влиза в работата
Има неща, които не влизат в работата на шефа ви – къде се забавлявате вечер, какви са политическите ви пристрастия, имате ли си гадже или не.
Не сте длъжни да отговаряте, не сте длъжни да отговаряте и честно.