Въпреки че успя да достави рекорден брой автомобили през второто тримесечие, Tesla продължава да губи пари.

Компанията за електрически коли обяви загуба в размер на 408 млн. долара през второто тримесечие на тази година, което е доста по-лош резултат от очакванията на анализаторите от Wall Street.

Акциите на Tesla поевтиняха с над 10% в часовете след обявяване на финансовите резултати, предава CNN.

Загубата все пак не може да се равнява с тази от предходното тримесечие, която достигна цели 702 млн. долара.

Компанията посочва, че през разглежданото тримесечие е доставила над 95 хил. автомобила, което е с 5% повече спрямо предходния рекорд, отчетен през последните три месеца на миналата 2018 г.

Изпълнителният директор Илон Мъск посочи по време на представянето на финансовите резултати, че един от основателите на компанията Джейби Страобъл няма повече да бъде ръководител Технологии, а ще се позиционира като старши съветник.

Настоящият вицепрезидент по технологиите в Tesla Дрю Баглино ще поеме по-голямата част от отговорностите на Страобъл.

„Беше приключение през последните 16 години. Това не е липса на увереност в компанията, екипа или каквото и да е било”, казва той.

Tesla обяви подобрени маржини при най-добре продаваната си кола Model 3.

След понижаване на стартовата цена на Model 3 през февруари, средната продажна цена на колата остава стабилна и през второто тримесечие, като върви на ниво от около 50 хил. долара, което допринася за свиване на производствените разходи, посочват от Tesla.

Като цяло обаче, общият маржин се свива до 19% спрямо 20% през първото тримесечие.

След като Tesla обяви второ поредно тримесечие на печалба през януари, Илон Мъск се зарече, че е оптимист за бъдещето на компанията, заявявайки, че всички тримесечия напред ще са на печалба.

Tesla шокира с рекордни продажби, давайки заявка за розово бъдещеTesla продаде рекордно количество автомобили

Tesla очаква позитивен баланс за предстоящото тримесечие. Компанията потвърди, че ще отвори завод в Китай до края на тази година – ход, който ще даде по-голям достъп до азиатския пазар.

Мъск е известен с това, че често обещава невероятни неща, които впоследствие не се случват.

Според анализатори, очакванията, че заводът на Tesla ще заработи в Китай до края на годината, са нереалистични.

Все пак плановете могат да донесат нови клиенти на компанията, след като търсенето на Model 3 в САЩ спадне.