В кризисни моменти хората се връщат към радиото
Британските радиостанции отчитат ръст на аудиторията през последната седмица, когато голяма част от хората бяха принудени да си останат вкъщи, съобщава BBC.
Радиостанциите на британската медия отчитат ръст на рейтинга от 18% през последната седмица.
От Global, компанията която притежава Capital FM и коментарното радио LBC, регистрират ръст на онлайн аудиторията с 15% на седмична база.
В същото време потреблението на услуги за стрийминг на музика регистрира лек спад. По данни на компанията BuzzAngle, която следи данните за стрийминг услугите в САЩ, в периода от 13 до 19 март те са отчели понижение от 8.8% на седмична база.
По данни на музикалното издание Rolling Stone спадът на стрийминга на музика през последната седмица е със 7.8%.
Според музикалния редактор на BBC Марк Савидж зад тази тенденция може би стоят няколко причини.
"Все по-малко хора пътуват до работа, ходят на фитнес или пазаруват. А именно в тези случаи най-често се ползват приложения за музикален стрийминг като Spotify. В същото време тези, които досега са слушали музика в офиса, вече предпочитат да гледат Netflix или да слушат радио, където могат да чуят коментари и анализи на актуалните събития", казва Савидж.
Не всички музикални услуги обаче отчитат спад. Платформата за класическа музика Primephonic например твърди, че стрийминг потребителите ѝ са се увеличили с 20% откакто мерките за социално дистанциране бяха въведени в повечето Европейски държави.
Освен това понижаването на интернет трафика на стрийминг услугите не означава непременно, че и приходите на музикантите ще бъдат по-малко. Обикновено авторските възнаграждения се изчисляват като процент от общите приходи от абонаменти. Така че дори някои от абонатите да слушат по-малко в момента, постъпленията си остават едни и същи, пише още BBC.