50% от онлайн платформите за модни артикули планират да увеличат цените си през 2023 г. Основната причина е инфлацията, показват резултати от последното проучване на модната платформа Glami.

42% от търговците в сектора смятат да запазят цените, а само 8% ще ги намалят. Заради това, че дрехите и обувките не са продукти от първа необходимост, представителите на модните онлайн магазини не смятат да увеличат цените драстично. Според проучването, 58% от любителите на модата и онлайн магазините са оптимисти за развитието на индустрията през тази година и смятат, че ще има значително развитие. 33% обаче не са толкова убедени в положителния резултат. Най-значителен се очаква да бъде ръстът при продажбите в сферата на нелуксозни стоки от минус 4 процента до плюс 1 за 2023 г., според Business of Fashion & McKinsey.

Анатомия на лукса: Как Louis Vuitton удвои продажбите си за четири годиниМоже ли глобален моден гигант да запази усещането за ексклузивност?

Цените във физическите магазини достигнаха рекордно високи стойности, след като инфлацията се ускори през януари, а експерти предупреждават, че пикът тепърва предстои, пише порталът theindustryfashion. Общите цени на дребно миналия месец са с 8% по-високи от тези през януари миналата година, което е повече от 7,3% през декември и над тримесечната средна стойност от 7,%, според индекса на цените в Британския консорциум за търговия на дребно (BRC)-NielsenIQ. Все пак, миналия месец се усети леко понижение на дрехите и обувките, след като търговците на дребно намалиха зимните стоки заради сезонните разпродажби. "Потребителското търсене вероятно ще бъде слабо през първото тримесечие поради влиянието на повишаването на цените на енергията, а за мнозина започват да пристигат сметките за коледни разходи. Така че, увеличението на инфлацията при храните ще окаже допълнителен натиск върху бюджетите на домакинствата и е малко вероятно в близко бъдеще да настъпи някакво подобрение в мисленето на потребителите по отношение на личните финанси и няма да има какво да стимулира търсенето в
нехранителните канали.", обяснява Майк Уоткинс, ръководител на отдел "Търговци на дребно и бизнес анализи" в NielsenIQ.

Три стратегии за директни продажби през социалните медии За да бъде изградена възможно най-добрата стратегия за социална търговия за един бизнес, трябва да се имат предвид редица фактори

В генерален аспект, очакванията на обувната промишленост са пазарите да се стабилизират, след удара, който им нанесе пандемията. "Тази година ще бъде година на рестартиране за обувната индустрия", казва Бет Голдщайн, анализатор на обувки и аксесоари в NPD. "След три години на възходи и спадове можем да очакваме, че тенденциите в продажбите и цените ще се изравнят, тъй като потребителите ще се установят в познатия им вече начин на живот и ще направят стратегически избор за това какво трябва да имат и какво е хубаво да имат, докато продължават да се борят с макроикономическия натиск.", допълва експертът. В отговор на слабите продажби ръководителите на обувните компании направиха някои съкращения през последните месеци. Проучване от 2022 г. на Американската асоциация на дистрибуторите и търговците на обувки установи, че 87% от анкетираните изпълнителни директори прогнозират по-ниски продажби на обувки през втората половина на 2022 г. В резултат на това две трети от анкетираните тогава заявиха, че няма да наемат повече служители, а мнозинството заявиха, че са спрели капиталовите разходи. Всъщност обувките бяха една от категориите, които отстъпиха място на потребителите поради опасенията за инфлация.

Модната индустрия ще си проправя път в лабиринт от предизвикателства Глобалната модна индустрия ще трябва да устои на инфлацията през 2023 г. и същевременно да открие възможности в поредица от променливи

Проучване, публикувано през ноември от AlixPartners, установи, че 43% от жените и почти една трета от мъжете са отложили пазаруването на обувки поради намаляването на доходите. Осем от всеки десет респонденти са заявили, че биха сменили търговеца на дребно, за да спестят пари от покупката на обувки, което показва, че потребителите се интересуват повече от цената, отколкото от лоялността към марката, установи AlixPartners. В същото време друго проучване на PowerReviews установи, че 84% от анкетираните вземат предвид цената, когато купуват дрехи и обувки онлайн, което е най-високият процент от редица различни критерии. В Италия, където модната индустрия е един от ключовите сегменти в икономиката, гледат с оптимизъм, но без излишен ентусиазъм на прогнозите за 2023 г. Очаква се приходите от мода да са "само" 4%, сочи анализ на Модните икономически тенденции (Fet) и Италианската национална камара за мода, която на 21 февруари стартира нова седмица на модата в Милано, посветена на дамските колекции за есен-зима 2023-24.

"Секторът устоя на икономическия спад, като нарасна повече от очакваното по отношение на приходите - каза Карло Капаса, президент на Cnmi. Според него, промишлените цени във веригата на доставките,са нараснали със 7,2% в сравнение с 2021 г., което се дължи на увеличението на разходите за енергия. Увеличението на потребителските цени обаче е много по-ниско – само 1,5%, което означава, че марките са абсорбирали увеличенията на крайните цени, отказвайки се от част от печалбите. Анализ на потреблението на дрехи и обувки за миналата година у нас показа, че продажбите са нараснали с 12% на годишна база, като очакванията са към 2024 г. секторът да надхвърли размера си от предпандемичната 2019 г. Според специалисти, възстановяването ще е неравномерно и крехко заради фактори като новите локдауни в Китай, войната в Украйна и рекордната инфлация.