Инфлуенсър почина след опит да отслабне със 100 кг

Китайски инфлуенсър почина след опит да свали повече от половината от телесно тегло, за да вдъхнови последователите си, съобщи CNN, цитирайки местни медии.
Трагичният инцидент се е случил в център за отслабване в Северозападен Китай и разпали дебата как да се регулира индустрията на инфлуенсърите.
Смъртта на 21-годишната инфлуенсърка, публикувала под името Куихуа, принуди държавните медии да предупредят за рисковете, свързани с центровете за отслабване, и поднови опасенията относно натиска, на който са подложени жените, за да се приспособят към масовите стандарти за красота.
Куихуа е документирала процесa на отслабването пред десетките си хиляди последователи в Douyin, китайската версия на TikTok, с цел да ги насърчи в собствената им борба със затлъстяването, съобщават държавните медии в страната.
Тя публикувала няколко видеоклипа, в които се подлага на интензивни тренировки. Споделя, че тежи 156 кг и се опитва да свали 100. Видеоклиповете, в които тя активно спортува с бягане и вдигане на тежести, стават широко споделяни в китайските социални медии.
Според критиците, подобни инструменти насърчават нереалистична представа за красота
Китайското национално радио съобщи, че Куихуа, наричана с фамилното си име Чжоу, се е присъединила към няколко центрове за отслабване в различни градове, за да постигне целта си, и е свалила повече от 27 кг през двата месеца преди смъртта си.
CNR съобщава, че Куихуа е посетила последния си лагер в провинция Шаанси само два дни преди смъртта си. Въпреки че този лагер насърчава "пълноценното хранене, почивката и здравословните упражнения", според тях тя е избрала да ограничи диетата си, като същевременно се е подлагала на интензивни упражнения. Оттогава видеоклиповете с тренировките на Куихуа са премахнати от профила, а снимките - изтрити.
Държавните медии съобщиха, че семейството на инфлуенсърката е получило "компенсация" от центъра за отслабване, но не се уточнява каква е сумата.
В Китай, както и в голяма част от Азия, социалните медии са залети от нездравословни и нереалистични тенденции, насърчаващи екстремното отслабване.
Експертите по хранителни разстройства и спортно хранене предупреждават, че дори привидно здравословно поведение като увеличаване на физическите упражнения и спазването на диети може да бъде вредно, когато е мотивирано от негативен образ на тялото и се стигне до крайности.
В екстремни случаи произтичащите от това проблеми могат да надхвърлят границите на психичното здраве и да доведат до тежки медицински усложнения, засягащи сърцето, мозъка, черния дроб, бъбреците и други органи.
Една нашумяла напоследък тенденция в социалните медии в Китай включва жени, които позират зад вертикални листове хартия, за да докажат, че талията им е толкова тънка, че не се вижда от двете страни. Други модни тенденции са инфлуенсъри да публикуват селфита, за да покажат колко монети могат да задържат в ключиците си или пробват детски дрехи, за да подчертаят дребните си форми.
В същото време нарастващите нива на затлъстяване в страната оказват допълнителен натиск върху много жени.
Според данни от неотдавнашно национално проучване повече от половината от възрастните китайци вече са с наднормено тегло или затлъстяване, съобщава Lancet и се очаква процентът на затлъстяване да се увеличи.
Същевременно има и опасения, че някои центрове за отслабване предлагат все по-екстремни режими като нереалистично бързи решения. "Често се случва трениращите да се наранят по време на нерегламентирания тренировъчен процес", предупреждава държавната информационна агенция China News Service.
Смъртта на Чжоу засили и контрола върху индустрията на инфлуенсърите в социалните медии като цяло. През последните години тя е обект на критики от властите заради пищния начин на живот, който някои инфлуенсъри демонстрират и все по-екстремните предизвикателства, в които участват, за да привлекат аудиторията си.
Само преди няколко седмици друг китайски инфлуенсър, известен като "Брат 3000", беше намерен мъртъв часове след като в рамките на онлайн състезание излъчи на живо как изпива няколко бутилки байджиу - китайски алкохол със съдържание на алкохол между 30 и 60%, допълва CNN.