Китайски инфлуенсър почина след опит да свали повече от половината от телесно тегло, за да вдъхнови последователите си, съобщи CNN, цитирайки местни медии.

Трагичният инцидент се е случил в център за отслабване в Северозападен Китай и разпали дебата как да се регулира индустрията на инфлуенсърите.

Смъртта на 21-годишната инфлуенсърка, публикувала под името Куихуа, принуди държавните медии да предупредят за рисковете, свързани с центровете за отслабване, и поднови опасенията относно натиска, на който са подложени жените, за да се приспособят към масовите стандарти за красота.

Куихуа е документирала процесa на отслабването пред десетките си хиляди последователи в Douyin, китайската версия на TikTok, с цел да ги насърчи в собствената им борба със затлъстяването, съобщават държавните медии в страната.

Тя публикувала няколко видеоклипа, в които се подлага на интензивни тренировки. Споделя, че тежи 156 кг и се опитва да свали 100. Видеоклиповете, в които тя активно спортува с бягане и вдигане на тежести, стават широко споделяни в китайските социални медии.

Според критиците, подобни инструменти насърчават нереалистична представа за красота

Китайското национално радио съобщи, че Куихуа, наричана с фамилното си име Чжоу, се е присъединила към няколко центрове за отслабване в различни градове, за да постигне целта си, и е свалила повече от 27 кг през двата месеца преди смъртта си.

CNR съобщава, че Куихуа е посетила последния си лагер в провинция Шаанси само два дни преди смъртта си. Въпреки че този лагер насърчава "пълноценното хранене, почивката и здравословните упражнения", според тях тя е избрала да ограничи диетата си, като същевременно се е подлагала на интензивни упражнения. Оттогава видеоклиповете с тренировките на Куихуа са премахнати от профила, а снимките - изтрити.

Държавните медии съобщиха, че семейството на инфлуенсърката е получило "компенсация" от центъра за отслабване, но не се уточнява каква е сумата.

В Китай, както и в голяма част от Азия, социалните медии са залети от нездравословни и нереалистични тенденции, насърчаващи екстремното отслабване.

Франция прие закон за строг контрол на инфлуенсърите Действията им поставиха маркетинга в социалните мрежи пред лавина от критики

Експертите по хранителни разстройства и спортно хранене предупреждават, че дори привидно здравословно поведение като увеличаване на физическите упражнения и спазването на диети може да бъде вредно, когато е мотивирано от негативен образ на тялото и се стигне до крайности.

В екстремни случаи произтичащите от това проблеми могат да надхвърлят границите на психичното здраве и да доведат до тежки медицински усложнения, засягащи сърцето, мозъка, черния дроб, бъбреците и други органи.

Една нашумяла напоследък тенденция в социалните медии в Китай включва жени, които позират зад вертикални листове хартия, за да докажат, че талията им е толкова тънка, че не се вижда от двете страни. Други модни тенденции са инфлуенсъри да публикуват селфита, за да покажат колко монети могат да задържат в ключиците си или пробват детски дрехи, за да подчертаят дребните си форми.

В същото време нарастващите нива на затлъстяване в страната оказват допълнителен натиск върху много жени.

Според данни от неотдавнашно национално проучване повече от половината от възрастните китайци вече са с наднормено тегло или затлъстяване, съобщава Lancet и се очаква процентът на затлъстяване да се увеличи.

Кариерните инфлуенсъри - новите лидери на мнение в LinkedIn и TikTokПандемията създаде нов феномен, който отрази промяната в навиците на хората да споделят за работата си

Същевременно има и опасения, че някои центрове за отслабване предлагат все по-екстремни режими като нереалистично бързи решения. "Често се случва трениращите да се наранят по време на нерегламентирания тренировъчен процес", предупреждава държавната информационна агенция China News Service.

Смъртта на Чжоу засили и контрола върху индустрията на инфлуенсърите в социалните медии като цяло. През последните години тя е обект на критики от властите заради пищния начин на живот, който някои инфлуенсъри демонстрират и все по-екстремните предизвикателства, в които участват, за да привлекат аудиторията си.

Само преди няколко седмици друг китайски инфлуенсър, известен като "Брат 3000", беше намерен мъртъв часове след като в рамките на онлайн състезание излъчи на живо как изпива няколко бутилки байджиу - китайски алкохол със съдържание на алкохол между 30 и 60%, допълва CNN.