Преди да можете да се погрижите за нещо друго - включително за своя бизнес, първо трябва да се погрижите за себе си. Главните изпълнителни директори, по подобие на родителите, са склонни да поставят основния фокус върху своите творения с убедеността, че това е правилно.

Истината е, че когато родителите дълго пренебрегват собствените си нужди, не могат да се грижат пълноценно за децата си. Същото важи и за управлението на компании, казва в статия за Inc. Даниел Маркос, съосновател и изпълнителен директор на Growth Institute.

Докато редовите членове на екипа идват и си отиват, изпълнителните директори остават главни действащи лица до деня, в който решат да напуснат или да се пенсионират, добавя Маркос, според когото в света на бизнеса много често се наблюдава следната картина:

На пръв поглед шефовете и предприемачите бележат финансови успехи, но вътре в себе си са наясно с хаоса в компанията, която управляват. Зад кулисите личният им живот също е търкаляща се лавина от нерешени проблеми. Изглежда, че главният изпълнителен директор не може да си позволи почивка, камо ли да се разболее, защото продажбите може да се сринат.

На сцената излиза въпросът – защо компанията е толкова зависима от устойчивостта на своя изпълнителен директор и каква е цената, която плаща за неговото лошо лидерство?

5 сигнала, че някой не е способен да ръководи хора Прекалено много го е грижа за имиджа му, нарцистичен и авторитарен е, гледа на хората като на числа и си приписва заслугите им

Растежът на компанията започва от вас

Ако сте главен изпълнителен директор, трябва да сте наясно, че с разрастването на компанията имате нужда от нови попълнения в екипа с необходимия опит и капацитет.

Научете се да приоритизирате, да оценявате адекватно процесите в компанията и да комуникирате ефективно. Като активен участник във всеки един от етапите в бизнеса, ваша е грижата постоянно да се развивате и усъвършенствате - спрете ли да растете, бизнесът ви го очаква същото. Растежът започва с вас самия.

Ако възнамерявате да развивате успешно една компания, първо трябва да се съсредоточите върху собственото си израстване - не можете да помогнете на други хора, ако не се чувствате способни и уверени. В бизнеса този принцип печели на ваша страна доверието и лоялността на екипа.


Марк Рандолф обича работните срещи. Но повече обича тези със съпругата сиСъоснователят на Netflix дава майсторски клас в едно изречение за това как да постигнем баланс между професионалния и личния живот

Даниел Маркос предлага 4 цели, които да преследвате:

Действайте стратегически и осъзнато

Първото и най-важно условие е да се ангажирате да останете физически и психически здрав. Това означава да разполагате с достатъчно време за семейството си, да спортувате, да спите и да се храните правилно.

Най-важната ви задача като управляващ директор не е да осъществявате микро-мениджмънт и да бъдете навсякъде и по всяко време, а да изградите дългосрочната визия на компанията, която да привлече всички останали към нея.

Не забравяйте, че в повечето случаи проблемите не могат да бъдат решени със същото мислене и на нивото, на което са били създадени. Потърсете помощта на доказани професионалисти, които могат да ви дадат друга гледна точка и да ви предложат работещи решения.


Мозъкът работи по-добре, ако му спестите чувството си, че дължите повечеЧетири стратегии, които ще помогнат да постигате повече, като работите по-малко

Открийте подкрепящи съмишленици

Самотата по върховете в лидерството е напълно реален проблем, който може да се окаже тежко бреме за всеки мениджър. Преумора, бърнаут, понижена продуктивност – това са част от негативните състояния и ситуации, които може да преодолеете. Не оставайте самотни и неразбрани на своя професионален връх, търсете диалог с други управляващи на успешен бизнес, от които можете получите съвет и подкрепа.

Уважавайте своята свобода

Най-голямата заплаха за собствената ви свобода сте вие самият, а не вашата компания. Не допускайте да изгорите в огъня на професионалната си страст, жертвайки всичко.

Един от начините да проявите уважение към свободата си, е като прецизно планирате личното си и работно време. Ще спечелите същото уважение и от своя екип, а това ще ви научи да намирате по-ефективни решения за всичко, което правите. Така няма да се налага да работите извънредно и да полагате огромни усилия, за да поддържате реда навсякъде.


CEO революция: Изпълнителни директори на непълно работно време Изпълнителен директор на непълен ден е модел, който навлиза във все повече компании отвъд Океана

Създайте достойно наследство

Намирането на пазарна възможност не е достатъчно за разрастване на бизнеса. Търсете по-дълбокия смисъл. Вие не просто искате да изградите успешен бизнес, а да създадете достойно наследство, да окажете положително и запомнящото се въздействие.

Как изпълнителният директор може да превърне своята компания в индустрия, която променя играта? Как да вдъхнови, привлече и задържи най-добрите таланти в отбора си?

Успехът се крие в отговорите на тези въпроси. Не се водете само от мисия, слоган, цел или мотивация за печалба.

Работейки за създаването на истинско наследство, вие сътворявате душата на компанията, а пътят към успешното ѝ развитие ще бъде дело на общите ви усилия.