Фаворитката на Уорън Бъфет е на лов за малки компании. И има още милиони за харчене
Трейси Брит Кул прекара десетилетие в работа за Оракула от Омаха преди да стане съосновател на Kanbrick
Години наред Трейси Брит Куул и нейните партньори преследват типа компании, които може би някога са вълнували известния инвеститор Уорън Бъфет - средни предприятия с конкурентно предимство.
Куул прекарва десетилетие, работейки за Бъфет, а преди четири години става съосновател на компания, наречена Kanbrick. Целта ѝ е да бъде алтернатива на частния капитал за фирми, притежавани от семейства или основатели, които искат да растат, но с нов тип помощ.
Инвестиционната компания вече е купила производител на капаци за лодки, базиран в езерото Озаркс в Мисури, и сервиз за оборудване за индустриално калибриране в Луизиана. И сега има повече пари, за да гони такива сделки, пише The Wall Street Journal.
Kanbrick e събрала 220 милиона долара, които планира да използва за купуване на една или две компании годишно и след това да ги държи в дългосрочен план.
„Искаме да бъдем наистина селективни“, казва Кул в интервю. „Ние ще си партнираме с тези компании над 10 години.“
Kanbrick оценява около 150 до 200 компании годишно, като се фокусира върху потребителските бизнеси и тези в индустриалните или бизнес услуги с около 5 до 50 милиона долара печалба преди лихви и данъци. Изключва компании във финансовите услуги, здравеопазването, недвижимите имоти и много други индустрии, където не смята, че има опит.
„Търсим бизнеси, за които можем да разберем, че имат конкурентно предимство“, казва 39-годишната Куул.
Тя се присъединява към Berkshire Hathaway на 25-годишна възраст, получавайки работата, след като пише писмо на Бъфет. Появява се в офиса му с царевица и домати. Първоначално работи като финансов асистент на Бъфет, а по-късно си създава репутация в конгломерата като човек, който може да съживява бизнеси. Става главен изпълнителен директор на компанията за готварски съдове Pampered Chef и председател на производителя на бои Benjamin Moore, наред с други позиции.
Бъфет е казвал, че смята Куул за свой „пожарникар“, отбелязвайки, че „в свършила първокласно, всичко, което ѝ е било възложено“.
Куул отказва да каже дали Бъфет е участвал в кръга за набиране на средства за Kanbrick, отбелязвайки, че компанията не коментира отделни инвеститори.
Въпреки че Kanbrick споделя много от принципите на Berkshire (включително традицията да изпраща годишно писмо до инвеститорите), компанията работи по различен начин. Куул и нейните колеги участват в операциите на бизнеса, придобит от Kanbrick. Тя и нейният съосновател Брайън Хъмфри, друг ветеран от Berkshire, се присъединяват към бордовете на компаниите, които придобиват, и преценяват дали разполагат с правилните хора и стратегии за растеж.
Компанията има девет служители и офиси в Нешвил, Тенеси, и Шарлот, Северна Каролина. Екипът ѝ включва хора като бивш консултант на Bain, който помага на новопридобити компании. В Marine Concepts, производителят на покривала за лодки, Kanbrick създава дилърска мрежа в Юга, за да увеличи продажбите.
Виждат се паралели в бизнеса при оценката на стотици компании, казва Куул. Много семейства и основатели са изтощени от управлението на своите компании поради пандемията, трудовите предизвикателства, инфлацията и промяната. За тези, които не искат да продават на частен капитал, тя позиционира Kanbrick като друга опция.
„Мисля, че хората наистина започват да осъзнават, че има различни домове за бизнеса, които могат да доведат до различни резултати“, каза тя.
Въпреки че Berkshire е част от собствения ѝ път, тя отбелязва, че Kanbrick ще бъде различен. „Няма бизнес, който да може да повтори това, което Berkshire е построил“, казва Куул.