Shein напредва с листването си в Лондон на фона на напрежението между САЩ и Китай
Групата за онлайн търговия беше оценена на 66 млрд. долара при последния кръг на финансиране и листването на компания с подобни размери ще бъде успех за Лондонската фондова борса
Онлайн гигантът Shein планира да подаде конфиденциално заявление за листване в Лондон през идните дни, като по този начин ще положи основите на грандиозно първично публично предлагане в Обединеното кралство.
Според Financial Times Shein ще подаде частно заявление до британските регулаторни органи за намерението си да се листне на борсата, но времето за регистриране може да се промени.
Компанията се ориентира към листване в Лондон, след като напрежението между Пекин и Вашингтон спря плановете ѝ за IPO в Ню Йорк. Миналия месец изпълнителният председател на Shein Доналд Танг заяви пред FT, че компанията, регистрирана в Сингапур, е постигнала "напредък" в промяната на схващането, че Китай я контролира, но не достатъчно, за да спечели американските законодатели.
Преди повече от шест месеца компанията подаде подготвителни документи в Комисията по ценни книжа и борси, но опасенията относно връзките на Shein с Пекин се превърнаха в най-голямата пречка по пътя към листването в САЩ.
Конфиденциалното подаване на документи включва предоставяне на предварителна информация и не означава непременно, че предстои листване на борсата. То ще позволи на Shein да се подготви по-бързо, ако компанията реши да продължи в тази посока.
Групата за онлайн търговия беше оценена на 66 млрд. долара при последния кръг на финансиране и листването на компания с подобни размери ще бъде успех за Лондонската фондова борса. Напоследък тя губи присъствието си в полза на по-големите си и по-ликвидни съперници - Нюйоркската фондова борса и Nasdaq.
Shein е основана в Китай и повечето от доставчиците ѝ са в страната. Въпреки това централата на компанията вече е в Сингапур и тя не продава продуктите си в родната си държава.
Онлайн търговецът постигна рекорд от над $2 млрд. печалба за 2023 г., надминавайки $700 млн. през 2022 г., и $1,1 млрд. за 2021 г. За сравнение, конкурентите H&M и собственикът на Zara Inditex отчитат нетна печалба от съответно 8,7 млрд. словашки крони ($820 млн.) и 5,4 млрд. евро през последните си фискални години.