Компанията майка на Google - Alphabet, надмина прогнозите на анализаторите за приходите и печалбата за второто тримесечие, благодарение на ръста на продажбите на цифрова реклама и силното търсене на услуги за облачни изчисления, но отбеляза, че капиталовите разходи ще останат високи през годината.

Резултатите на технологичния гигант подчертават голямото търсене на цифрови реклами, предизвикано от събития като Олимпийските игри в Париж и изборите в няколко държави, включително САЩ, докато възстановяването на разходите на предприятията стимулира бизнеса със софтуер. В същото време все по-широкото възприемане на генеративния изкуствен интелект стимулира бизнеса ѝ с облачни услуги.

Продажбите на реклами, основният източник на приходи на Alphabet, нарастват с 11% до 64,6 млрд. долара. Компанията продава реклами в своя продукт за търсене, като използва данни за клиентите, за да ги насочва по-добре.

Нетната печалба през тримесечието, приключило на 30 юни, се повишава с 28,6% до 23,6 млрд. долара, надминавайки средната оценка от 22,9 млрд.

Но реакцията на инвеститорите беше смесена, като първоначално акциите поскъпнаха с около 2%, след което поевтиняха със сходен процент. През тази година те се радват на ръст от повече от 30%, надминавайки този от 20% на технологичния индекс Nasdaq Composite.

„Това беше поредното звездно тримесечие на Google с подобрения във всички области“, коментира пред Reuters Идо Каспи, анализатор в Global X.

Общите приходи на Alphabet са нараснали с 14% до 84,74 млрд. долара в сравнение с консенсусната оценка на анализаторите за 84,19 млрд. по данни на LSEG. Продажбите на реклами в подразделението YouTube са се увеличили с 13% до 8,67 млрд. долара.

Приходите от услуги за облачни изчисления, които са широко наблюдаван барометър за състоянието на разходите за корпоративни технологии, са скочили с 28,8% до 10,35 млрд. долара. Анализаторите очакваха 10,16 млрд.

Компанията майка на Google имаше планове за най-голямото си придобиване в историята, но по всичко личи, че сделката е пропаднала. Въпреки засиления регулаторен контрол тя беше напът да направи най-голямото си придобиване досега - изкупуването на компанията за киберсигурност Wiz за около 23 млрд. долара. Но в понеделник Wiz съобщи на служителите си, че се отказва от сделката и вместо това ще се стреми да стане публична компания.

Google също така проведе преговори за придобиване на компанията за управление на взаимоотношенията с клиентите HubSpot, преди да се откаже от нея по-рано този месец. Сделката щеше да превърне Alphabet в съперник на Salesforce, Oracle и други компании на този пазар.

През юнското тримесечие Alphabet отчете капиталови разходи в размер на 13 млрд. долара. Рут Порат, в последния си конферентен разговор като главен финансов директор на компанията, заяви пред инвеститорите, че тримесечните капиталови разходи до края на 2024 г. ще бъдат над 12 млрд. долара. През периода януари-март те скочиха с 91% до 12 млрд. долара, което изплаши инвеститорите.

Подобно на конкурентите си, Alphabet се надпреварва да въвежда предложения за изкуствен интелект, тъй като инвеститорите продължават да наливат милиарди в технологията. Но нейната услуга за търсене с помощта на AI доведе до поредица от смущаващи резултати, като например широко осмиваното предложение за поставяне на лепило върху пицата, за да се задържи по-добре сиренето. През май Google оттегли технологията, за да отстрани слабостите.

„Нашият AI ще бъде внедрен в повече държави“, заяви главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай пред инвеститорите по време на отчета на приходите за второто тримесечие във вторник. „Ще видите как ще разширим случаите на използване на технологията.“

Пичай, без да посочва срокове, заяви, че продуктите с изкуствен интелект скоро ще могат да носят приходи, а не само да помагат на компаниите чрез намаляване на разходите и по-голяма ефективност.

В понеделник технологичният гигант заяви, че планира да запази „бисквитките“ на трети страни във функцията си за проследяване на браузъра Chrome, след като години наред обещаваше да премахне малките пакети с код, използвани за анализ на търсенията в интернет. Това е сериозен обрат, след като рекламодателите изразиха опасения, че загубата на бисквитките ще ограничи възможността им да събират и анализират информация за персонализиране на рекламите, което ще ги направи зависими от потребителските бази данни на Google.

Продажбите на т.нар. звено „други залози“ на компанията от Маунтин Вю, Калифорния, включително експериментални проекти и звеното за самоуправляващи се автомобили Waymo, нарастват с 28% до 365 млн. долара. Порат обяви, че Alphabet планира многогодишна инвестиция в размер на 5 млрд. долара в Waymo, тъй като конкурентът Cruise бавно набелязва курс към връщане по пътищата на САЩ след сериозен инцидент през октомври.