Tesla не успя да отговори на прогнозите на Уолстрийт за печалба през второто тримесечие, тъй като печалбата на производителя е спаднала с 45% поради по-бавните доставки на автомобили и мащабните съкращения.

Нетната печалба на Tesla в размер на $1,47 млрд. долара за трите месеца до края на юни се разминава с консенсусната оценка на анализаторите за $1,9 млрд.

Най-големият производител на електромобили в света отчете 2% засилване на приходите за второто тримесечие, дължащ се на рекорден ръст в бизнеса със съхранение на енергия.

Приходите са нараснали до $25,5 млрд. през трите месеца до края на юни от $24,9 млрд. през същия период на миналата година, надхвърляйки очакванията на анализаторите за $24,8 млрд..

Брутният марж на Tesla се е понижил леко до 18% през тримесечието, в сравнение с 18,2% за същия период на миналата година и пика от 29,1% през първото първите три финансови месеца на 2022 г.

"Като цяло фокусът ни остава върху намаляването на разходите в цялата компания. Именно разрастването на традиционния ни хардуерен бизнес и ускоряването на нашите продукти и услуги, поддържащи изкуствен интелект", заяви Tesla пред акционерите, цитирана от Financial Times.

През последните месеци главният изпълнителен директор Илон Мъск се съсредоточи върху автономна таксиметрова услуга, като даде приоритет на проекта пред разработването на нов достъпен електромобил за $25 000, известен неофициално като Model 2.

"Въпреки че сроковете за Robotaxi зависят от технологичния напредък и регулаторното одобрение, ние работим енергично по тази възможност, като се има предвид извънредно голямата потенциална стойност", заяви Tesla.

Мъск за пръв път очерта плановете за споделен автопарк от напълно автономни електромобили през 2016 г., заявявайки, че те ще позволят на собствениците на Tesla да компенсират разходите за притежание.

По-рано този месец компанията съобщи, че е доставила 443 956 електромобила между април и юни, което е с 4,7% по-малко от година по-рано, но се възстановява от разочароващите 386 810 през първото тримесечие. Продажбите са достатъчни, за да превземе позицията на най-голямата компания за електрически превозни средства, изпреварвайки китайската BYD.

Дори и по стандартите на Мъск, Tesla има нестандартна 2024 г. Милиардерът спечели две спорни гласувания, когато акционерите отново одобриха историческото му възнаграждение от $56 млрд. - което беше отменено от съда в Делауеър. Заедно с това те подкрепиха предложение за преинкорпориране на компанията в Тексас.

След тези победи той обеща да премести X и SpaceX от Калифорния в Тексас като част от дългогодишен спор с губернатора на Калифорния Гавин Нюсъм, за когото се предполага, че може да бъде следващият вицепрезидент на САЩ.

Мъск се превърна и в една от най-изявените фигури от Силициевата долина, които подкрепиха бившия президент Доналд Тръмп на изборите.

Акциите на Tesla са спаднали с 18% през последните 12 месеца, а пазарната капитализация на компанията е намаляла почти наполовина от пиковата си стойност от 1,2 млн. долара през ноември 2021 г