S&P 500 и Nasdaq Composite се понижиха в четвъртък, надграждайки загубите от предишната сесия, тъй като инвеститорите продължават да изхвърлят някои от водещите технологични акции за 2024 г.

S&P 500 падна с 0,51% до 5399,22, което води загубите му през последните три дни до почти 3% - най-големият подобен спад от октомври 2023 г.

Технологичният Nasdaq Composite изтри 0,9%, след спад от 3,6% в предходната сесия – най-големият му спад от 2022 г. насам.

Dow Jones Industrial Average е бледата светла точка, добавяйки 81,20 пункта, или 0,2%, след като нови данни показаха, че американската икономика се е справила добре през второто тримесечие на 2024 г. Ръстът на БВП с 2,8% е много повече от очакваните 2,1% от икономисти, анкетирани от Dow Jones.

Индексът на малките компании Russell 2000 скочи с 1,3, тъй като инвеститорите продължават да дебнат по-ниските капитализации, коментират WSJ и CNBC.

През последните 12 дни на търговия Russell 2000 превъзхожда S&P 500 с 12,7 процентни пункта, което е най-голямото му 12-дневно надминаване в историята.

Междувременно отдръпването от технологичните акции за втори ден доведе до загуби в състава на Великолепната Седморка.

Meta Platforms пада с 1,7%, Microsoft е надолу с 2,5%, а Alphabet потъва с над 3%.

Хитовата Nvidia губи 1,7%.

Super Micro Computer изтри 2,2% в девета поредна сесия на загуби.

Advanced Micro Devices се срина с над 4%.

VanEck Semiconductor ETF (SMH) се разпродаде с близо 2%.

„На Уолстрийт се случва смяна на караула. AI акциите, които водеха пазарите нагоре, сега ги водят надолу“, казва пред CNBC Адам Сархан, главен изпълнителен директор на 50 Park Investments, добавяйки, че „тези движения не са необичайни по време на бичи пазар, който преживява сериозна мини ротация“.

„По време на бичи пазари един сектор води, а след това спира, коригира се и предава щафетата“, казва експертът. „Мислете за това като за щафетно състезание към друг сектор“, съветва той.

Извън технологичния сектор акциите на Ford Motor паднаха с 18% - най-големият им спад от ноември 2008 г. Компанията заяви, че разходите за пускане на пазара на превозни средства и гаранционни разходи са натежали върху печалбата, докато бизнесът ѝ с електрически превозни средства губи 1,1 милиарда долара.

Европейските автомобилни производители Renault и Stellantis поевтиняха със съответно 7,49% и 8,69%, след като двете компании отчетоха спад на печалбите през първата половина на годината.

Stellantis регистрира 48% годишен спад на нетната печалба за първото полугодие – до 5,65 милиарда евро, докато при Renault намалението на печалбата за същия период е до 1,29 милиарда евро, при 2,09 милиарда евро за първите шест месеца на миналата година.

В рамките на паневропейския Stoxx 600 акциите на автомобилните компании се понижиха средно с 1,7%, което доведе до спад на индекса с 0,72%.