Tesla ще плаща драстично по-ниски мита на ЕС за внос на произведени в Китай електромобили
Новите тарифи са определени на 9% - по-малко от заложените 20,8%
Tesla ще плаща по-ниски мита за своите електрическите превозни средства, изнасяни от Китай за Европейския съюз, след като блокът ревизира тарифната си политика към производителите на автомобили на фона на разследването за предполагаеми несправедливи субсидии от страна Пекин, предават CNBC и WSJ.
Решението на Tesla да се предостави индивидуално намаление на митото идва, след като компанията отправи „обосновано искане“ към ЕС планираните тарифи за неговите произведени в Китай електромобили да бъдат преизчислени, за да отразят специфичните субсидии, които производителят получава в Китай.
През юни ЕС заяви, че ще наложи по-високи мита върху вноса на китайски електрически превозни средства, за които установи, че се облагодетелстват силно от несправедливи субсидии и заплашват да причинят икономически щети за производителите на електромобили в Европа. Пекин отхвърли констатациите, а някои европейски производители на автомобили се обявиха против митата, опасявайки се от търговска война.
Компанията за електромобили на Илон Мъск ще се радва на по-ниски вносни мита от първоначално предписаните – и по-ниски от предвидените за конкурентите ѝ – след като Европейската комисия провери нивото на субсидиите, което Tesla е получила от китайското правителство, заяви изпълнителният орган на ЕС във вторник.
Електрическите превозни средства, произведени от Tesla в Китай, сега ще бъдат облагани с мита от 9% върху вноса в ЕС. Това е по-малко от очаквания процент от 20,8%, който ЕС отбеляза в по-ранно решение през юли.
Акциите на Tesla се покачиха с 1% в предпазарната търговия в САЩ след проекторешението на ЕС.
Във вторник някои европейски производители на автомобили със съвместни предприятия в Китай също получиха по-ниски митнически ставки заради сътрудничество в антисубсидийното разследване.
Фабрики в Китай имат Volkswagen, Stellantis, BMW, Mercedes-Benz и Renault.
На компаниите, които не са съдействали на антисубсидийното разследване, ще бъдат наложени 36,3% вносни мита. Това е спад спрямо предишните 37,6%.
За някои китайски производители също има облекчение. Подкрепяният от Уорън Бъфет BYD ще получи намаление на митата от 17,4% на 17%; Geely - от 19,9% на 19,3%, SAIC от 37,6% на 36,3%.
ЕК също така оттегля плана си за начисляване на тарифите със задна дата, позовавайки се на правни проблеми.