Луксозните бутици втора употреба са големите печеливши от Ozempic манията
Тези, които за пръв път достигат целевото си тегло, намират в пазаруването допълнителна привлекателност: перспективата да развият свой личен стил
Потребителите на хитовите лекарства за отслабване Ozempic и Wegovy превръщат отслабването в повод за пазаруване на нови дрехи, а търговците на луксозни стоки регистрират повишаване на печалбите си.
Платформата за мода втора употреба Poshmark разкри 103% увеличение на обявите за дрехи с размер плюс, включително 103% увеличение за 3XL, 80% на 4XL и 73% 5 XL за последните две години, съобщава Vogue Business.
Poshmark отбелязва и 78% увеличение на новите артикули с термина „отслабване“ в описанието или заглавието на обявата.
„С популярността на тези нови лекарства очакваме, че Poshmark ще подкрепи нашите клиенти в още една промяна в живота им“, коментира пред Vogue Business съоснователят на Poshmark и вицепрезидент по мърчандайзинга Трейси Сън. „Забелязваме промени в търсенето и предлагането и следим тенденциите отблизо, за да сме в крак с желанията на клиентите.“
Дженифър Хаймън, съосновател и главен изпълнителен директор на платформата за отдаване на дизайнерски облекла под наем Rent the Runway, забелязва, че все повече от нейните потребители купуват по-малки размери, отколкото в последните 15 години.
Модните и луксозни марки от висок клас като Lafayette и Amarra също са наясно с тази тенденция.
Има основателна причина това да бъде свързано с нарастващата база от потребители, които използват лекарства за отслабване, казва пред Fortune Лий О'Донъл, вицепрезидент на консултантския отдел на компанията за пазарни проучвания Kantar.
Тези, които са в процес на отслабване, носят различни размери дрехи, което ги кара да посещават пазарите за втора употреба, вместо да купуват нови. Ако искате да се отървете от стари дрехи, които вече са ви широки, може да трупате точки чрез платформите за препродажба, което стимулира да купувате в тези платформи, допълва О'Донъл.
Но за тези, които за пръв път достигат целевото си тегло, пазаруването има и допълнителна привлекателност: перспективата да развият свой личен стил.
Тъй като потребителите на Ozempic променят навиците си за пазаруване на хранителни продукти и стоки за бита, като се ориентират към продукти с по-високо качество, могат да имат същата философия и за гардероба си.
При положение че всеки осми американец е опитвал Ozempic или друг продукт като Wegovy, не е изненадващо, че промените във формите и размерите на тялото му ще стимулират модния свят.
В последните месеци индустрията изпитва затруднения на фона на слабото потребителско доверие и към месец май продажбите на облекло и аксесоари спадат с 0,9% на годишна база, според данни на Бюрото за преброяване на населението на САЩ.
Ефектът на Ozempic може да бъде още по-добра новина за луксозната индустрия за втора употреба, която се противопоставя на тенденцията за спад в модния сектор.
Препродажбата на висок клас стоки вече расте два пъти по-бързо от първичния пазар, тъй като потребителите със скъп вкус, засегнати от инфлацията, търсят достъпни алтернативи на любимите си марки.
Според консултантската компания Bain & Company пазарът на препродажба на луксозни стоки е достигнал 49 млрд. долара през 2023 г. и се очаква да нарасне с 1% до 4% тази година.
Други индустрии вече са се възползвали от възможността да привлекат нарастващата база потребители на Ozempic. Nestle пусна линия замразени ястия с по-малки порции, предназначени специално за потребителите на GLP-1 лекарствата. WW International, бивша WeightWatchers, стартира план, предлагащ лекарства за отслабване като Wegovy.
Но при тези мащабни промени съществува риск, тъй като дългосрочното въздействие на такива лекарства е до голяма степен неизвестно, като много потребители възстановяват теглото си, след като спрат да приемат лекарството.
Въпреки че Ozempic може да е мания сега, неговото трайно въздействие върху потребителските продукти все още е до голяма степен неизвестно.
Модният пазар е изложен на рискове. Въпреки че хората, приемащи лекарства за отслабване, търсят нови дрехи, те може да не са готови да се впуснат в луксозния сегмент, докато не достигнат желаното тегло, казва О'Донъл и допълва: „Почти всички, с които разговарям, признават:
„Наближавам, но все още не съм съвсем там, затова ще се въздържа“, каза тя.
Това не е проблем само за пазарите за втора употреба.
Според Прашант Агравал, основател и главен изпълнителен директор на базираната на изкуствен интелект компания за прогнозиране Impact Analytics, с намаляването на размерите на дрехите производителите на облекло може да изпитат трудности в опитите си да се адаптират.
Компанията установява, че тъй като все повече хора използват лекарства за отслабване, търговците на дребно компенсират това, като променят моделите на размери, за да се приспособят към по-малките рамки.
С въвеждането на променливата величина за купувачи, които търсят по-малки дрехи, става още по-трудно да се определят параметри на размерите. Ако се отгатнат погрешно, компаниите за облекло могат да загубят 20 млн. долара годишно от неизползван инвентар и пропилени ресурси.
„Това е нещо, което търговците на дребно трябва да наблюдават. Въпрос на устойчивост е. Не можем да произвеждаме неща, които няма да се използват.“, допълва Агравал.