В условията на радикални промени в начина на работа, технологичен напредък чрез генеративен изкуствен интелект и постоянен потенциал за непредвидими сътресения, способността за навигация и измерване на промяната се превръща в критична компетентност за ръководните нива на бизнеса.

Това е заключението на най-новото изследване на Accenture - Change Reinvented: A New Blueprint for Continuous Meaningful, Successful Change, пише специализираното издание ZDNet. Въпреки това едва 30% от анкетираните бизнес лидери се чувстват уверени в своите възможности за управление на промяната, а още по-малко (25%) вярват, че екипите им са готови да приемат такава.

Основните изводи от проучването на Accenture за осмисляне на промяната в организациите са:

  • 80% от организациите акцентират върху „промяната“ като част от дългосрочната си визия;

  • 95% от организациите са преминали през две и повече трансформации през последните три години, а 61% са имали повече от четири и до осем;

  • 96% от ръководителите ще отделят повече от 5% от приходите си за проекти за промяна през следващите три години;--

  • 100% от тях предвиждат значителни промени в работната си сила;

  • eдва 30% от бизнес лидерите се чувстват уверени в своите възможности за управление на промяната.

Изследването се опитва да отговори на въпроса: Как бизнес ръководителите могат да гарантират, че ще постигнат по-висока, по-добра и по-бърза възвръщаемост на инвестициите си в трансформация?

Измерване на промяната

Accenture се опитва да определи възможностите за непрекъсната промяна, които могат да се използват за прогнозиране на вероятността за успех – показател, известен като „коефициент на способностите за промяна“. Мярката обхваща шест компонента: данни, влиятелни лица, опит, стойност, цел и поведенческа наука. Организациите, които са постигнали високи резултати по този коефициент, е 2,2 пъти по-вероятно да бъдат успешни.

Значителна част от изследването се фокусира върху зрелостта на данните в бизнеса, като се набляга на използването им за подобряването на процеса на интеграция на нови технологии. В него се акцентира, че използването на данни в реално време и изкуствен интелект в инициативите за промяна може да помогне на лидерите да разберат какви промени се случват, кои области на компанията са най-засегнати и какви действия е най-добре да се предприемат, за да се максимизират инвестициите.

AI също така може да промени естеството на данните, като помогне на бизнеса да намери нови начини за разбиране на моделите на поведение и действията, които са от най-голяма полза за заинтересованите страни. Компаниите преминават отвъд събирането на данни към измерване на ключови фактори, базирани на резултатите, включително:

Готовност на бизнеса - готови ли са служителите да приемат промяната?

Ангажираност - Как служителите реагират на елементите на програмата за промяна, като например съобщения от ръководството, предложения за обучение и инструменти за подпомагане на изпълнението?

Ефективност - Дали разработените програми дават желаните резултати и дали те се подобряват непрекъснато чрез събиране на данни, генериране на прозрения и адаптиране на действията?

Настроение - Какво е въздействието на промяната върху преживяванията на служителите?

Действия, базирани на данни - планираните действия постигат ли резултати, които са статистически корелирани с прозренията от анализа на данни, поведенческите науки и предишния опит?

Изследването подчертава, че едва 16% от 1000 изследвани от Accenture организации се открояват като лидери, с висок коефициент на способност за промяна. А подобни компании ще бъдат по-продуктивни, креативни и печеливши.

Според доклада 55% от организациите с висок коефициент на способност за промяна непрекъснато наблюдават данни за нуждите, благосъстоянието и ангажираността на служителите и използват цифрови технологии и инструменти за постигане на своята визия.