AI амбициите на Amazon я отличават от всички останали
Анализаторите твърдят, че облачният бизнес AWS, е инвестирал достатъчно средства, за да настигне първия в бранша - Microsoft. Ключът е в способността на Amazon да внедрява свои собствени чипове в центровете за данни - на цена, по-малка от тази на Nvidia
В началото на новата година служителите на Amazon ще трябва да работят в офисите си пет дни в седмицата, като се затяга правилото, което позволяваше на хоум офис на някои. Това идва като о0пит да се съживи културата на компанията и да се осъществи по-широката промяна на главния изпълнителен директор Анди Джаси към преструктуриране и затягане на коланите, отбелязва Yahoo Finance.
Наследникът на дългогодишния лидер на Amazon Джеф Безос смята, че укрепването на вътрешната култура е основен приоритет.
„Искаме да работим като най-големия стартъп в света“, пише той в меморандум до служителите по-рано този месец. В продължение на години той работи за подобряване на структурата на разходите и оперативните маржове на “магазина за всичко”. Освен операциите, компанията е изправена и пред други предизвикателства - от начинаещи търговци на дребно с по-големи отстъпки до натрапчивото усещане, че изостава в надпреварата за изкуствен интелект.
Анализаторите твърдят, че облачният бизнес на Amazon, AWS, е инвестирал достатъчно средства, за да настигне първия в бранша, Microsoft. Ключът е в способността на Amazon да внедрява свои собствени чипове в центровете си за данни - на цена, която е по-малка от тази на Nvidia.
Други анализатори твърдят, че Amazon има предимство пред конкурентите си като Microsoft, която по-рано тази седмица получи рядко понижение на рейтинга заради това, че се опира твърде много на инфраструктурата за изкуствен интелект на Nvidia. Или както Гил Лурия, управляващ директор в D.A. Davidson, казва пред Yahoo Finance: „Microsoft е толкова зависима, че почти прехвърля богатство от собствените си акционери към тези на Nvidia.“
Изглежда, че Джаси има отговор и на мрънкането относно възвръщаемостта на инвестициите, тъй като технологичните гиганти отделят десетки милиарди долари за изкуствен интелект. На този фон Amazon очаква АI да генерира десетки милиарди долари за нейния облачен бизнес през следващите години.
Разбира се, все още е твърде рано да се каже дали нещо като „суверенитет на чиповете за изкуствен интелект“, модерната дума за вертикална интеграция, ще бъде ключов фактор за монетизиране на AI инструментите или дали победата на Nvidia ще бъде толкова трайна.
Amazon възприема по-скоро пазарния подход „всички са добре дошли“ по отношение на големите езикови модели, като предлага на клиентите си набор от усъвършенствани модели, вместо да продава едно-единствено патентовано предложение.
Някои експерти от Уолстрийт виждат още едно краткосрочно предимство пред друг съперник: Google. Притисната от потенциалната заплаха ChatGPT да наруши бизнес модела, базиран на търсенето, както и от засиленото антитръстово прилагане на практиките за търсене, Google носи краткосрочни рискове, които правят Amazon по-привлекателна инвестиция.
Акциите на Amazon са поскъпнали с близо 30% през тази година. Сред колегите си от „Великолепната седморка“ само зашеметяващият ръст на Nvidia и обратът на Meta носят по-добри резултати.