Amazon отчете по-слаби от очакваните приходи за второто тримесечие и направи разочароваща прогноза за текущия период. Акциите се понижиха с 6% в продължителната търговия.

Резултатите разкриват, че компанията е надхвърлила очакванията с печалба от $1,26 на акция, спрямо прогнозите от LSEG за $1,03. Приходите на Amazon обаче леко се разминават, достигайки $147,98 млрд. в сравнение с очакваните $148,56 млрд..

Уолстрийт разглежда и ключовите приходи от Amazon Web Services, които се равняват на $26,3 млрд. срещу прогноза от StreetAccount за $26 млрд. В допълнение към това важно за инвеститорите е и представянето на рекламния отдел, които е докарал приходи на компанията от $12,8 млрд. при очаквани $13 млрд.

Amazon прогнозира, че приходите през текущото тримесечие ще бъдат между $154 млрд. и $158,5 млрд., което представлява ръст от 8% до 11% на годишна база. Средната стойност на този диапазон обаче изостава от оценката на анализаторите за $158,24 млрд., според LSEG.

Компанията продължава да се сблъсква с бавния растеж на основния си бизнес в областта на търговията на дребно, тъй като конкуренцията се изостря, главно от сайтове като Temu и Shein, които позволяват на китайски търговци да продават евтини стоки на американските потребители. На този фон продажбите в онлайн магазините нарастват само с 5% на годишна база.

"Не успяхме да постигнем ръст на приходите в Северна Америка в сравнение с нашите вътрешни оценки", заяви финансовият директор Брайън Олсавски пред репортери след отчета, цитиран от CNBC.

Олсавски коментира, че неизпълнението на приходите се дължи на избора на потребителите да купуват по-евтини продукти, което води до по-ниска средна продажна цена.

"Това, което виждаме, е свързано с по-ниска ASP при продуктите, избрани от клиентите. Те продължават да бъдат предпазливи в разходите си и да намаляват цените на продуктите с по-ниска цена на придобиване."

По време на събитие с китайски търговци през юни CNBC съобщи, че Amazon планира да пусне магазин за намаления, в който ще има предимно немаркови продукти на цена под $20.

Компанията очаква оперативната печалба за третото тримесечие да бъде в диапазона от $11,5 до $15 млрд., в сравнение с $11,2 млрд. долара през предходната година.

В областта на облачните услуги AWS надминава прогнозите, отбелязвайки ръст от 19% спрямо предходната година, но звеното се разраства с по-бавни темпове от конкурентите си Microsoft и Google.

И двете компании отчетоха ръст на облачните услуги от 29% в съответните си отчети за приходите, въпреки че техните данни включват не само облачна инфраструктура.

Приходите от реклама на Amazon скачат с 20% до $12,77 млрд. през тримесечието, но не успяват да надхвърлят прогнозите. Звеното се превърна в един от най-големите генератори на печалба и въпреки че повечето рекламни продажби продължават да идват от спонсорирани продуктови обяви в онлайн магазина, компанията увеличи пазарния си дял в сегмента на цифровата реклама, където се конкурира с Meta и Alphabet.

Сред тях Meta има най-силното тримесечие, отчитайки ръст на приходите от 22%, а рекламният бизнес на Google нараства с 11%.

Печалбата на Amazon се удвоява спрямо предходната година до $13,5 млрд от 6,75 млрд., което отразява масовите усилия за намаляване на разходите в цялата компания.

Олсавски заяви, че компанията обяснява част от слабостите в прогнозите си с това, че потребителите са разсеяни от световните събития, което според него е направило това тримесечие "трудно за прогнозиране".

Той изтъкна Олимпийските игри, които започнаха миналия месец в Париж, и опита за убийство на Доналд Тръмп по време на митинг през юли.

"Без значение какво продавате или предоставяте на дадена клиентска база, клиентите имат само толкова много внимание. При неща като Олимпийските игри, въпреки че не се случват толкова често, виждаме различни модели на трафик. Когато се случват важни събития или опитът за убийство преди няколко седмици, виждате, че хората пренасочват вниманието си към новините."