Компанията майка на Facebook Meta съобщи, че работи с две водещи банки в Обединеното кралство по споразумение за обмен на информация, за да помогне на потребителите да се предпазят от измами.

Взаимният обмен с разузнавателни данни за измами (FIPE) ще бъде разширен, за да се даде възможност на банките във Великобритания да обменят директно информация с лидера в социалните медии, за да откриват и унищожават фалшиви акаунти и координирани схеми за измами, пише CNBC.

В един от примерите Meta твърди, че е успяла да идентифицира 20 000 сметки в мрежа за измама с билети за концерти, насочена към хора в Обединеното кралство и САЩ, благодарение на данни, споделени от британските кредитори NatWest и Metro Bank.

Това са единствените банки в Обединеното кралство, които понастоящем са част от пакта за обмен на информация, но според Meta на следващ етап ще се присъединят и други.

„Благодарение на тази работа вече предприехме действия срещу хиляди сметки, управлявани от измамници, което показва колко е важно банките и платформите да работят заедно за справяне с този проблем“, заяви Натаниъл Глейхър, глобален ръководител на отдела за борба с измамите в Meta.

„Финансовите институции могат да споделят уникална информация, която можем да използваме за обучение на нашите системи, за да предприемем действия срещу повече измами в световен мащаб“, добави той.

Meta отдавна се сблъсква с призиви от страна на банките в Обединеното кралство да направи повече, за да спре измамниците в нейните платформи Facebook, Instagram и WhatsApp.

През 2022 г. британската дигитална банка Starling, която е подкрепена от Goldman Sachs, започна да бойкотира Meta и изтегли рекламите си от нейните платформи поради опасения, че не успява да се справи с измамни реклами от финансовата сфера.

Приложенията на Meta често са използвани злонамерено от потребители чрез различни схеми. Една от най-често срещаните форми на измами е оторизирано push плащане, чрез което престъпниците се опитват да убедят хората да им изпратят пари, като се представят за лица или компании, които продават дадена услуга.

Meta вече има политики, забраняващи популяризирането на финансови измами, като например с кредити и схеми, обещаващи висока възвръщаемост.

Платформата също така забранява реклами, които обещават нереалистични резултати или гарантират финансова възвръщаемост.